تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۶
محمد جواد جامعی گفت: حضرت زینب (س) با جهاد تبیینی که در ماجرای واقعه کربلا انجام دادند مانع از تحریف جریان عاشورا در طول تاریخ شد.
حضرت زینب (س)؛ پرچمدار تاریخی جهاد تبیین است/ مداحان با تبیین درست عاشورا بصیرت و دشمن‌شناسی مردم را افزایش دهند
محمد جواد جامعی، رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون از فعالیت بیش از ۳۰۰ مداح و نوحه خوان در هیئت های مذهبی طی ایام محرم در سیستان وبلوچستان خبر داد و بیان کرد: این افراد علاوه بر فعالیت در سیستان وبلوچستان در این ایام به شهرستان های نهبندان، سربیشه و بیرجند در استان خراسان جنوبی، کاشان، تهران و اصفهان اعزام شدند.

وی افزود: ترویج و تقویت ارزش های اصیل دینی، مذهبی و انقلابی مهمترین رسالت هیئت های مذهبی است و بسیج مداحان با استفاده از هیئت های اندیشه ورز در این راستا هدایت، راهبری، نظارت و گام برمی دارد.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین و روشنگری در بین آحاد جامعه، اظهار کرد: ماه محرم و فرهنگ حضرت سیدالشهدا (ع) محور جهاد تبیین است، به این منظور مداحان بايد به مفهوم و محتوای اشعاری كه بر زبان می آورند دقت كنند چرا كه فرهنگ عاشورا بايد به درستی منتقل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر يكی از اهداف قيام امام حسين (ع) است، ادمه داد: مهمترین درسی که از قیام امام حسین (ع) باید گرفت همین موضوع است، باید نسل جوان را به اهمیت این فرضیه مهم الهی یعنی امربه معروف و نهی از منکر آشنا کنیم.   

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب هستند که در این زمینه جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه باید در مجالس روضه مورد توجه هیات های مذهبی قرار گیرد.

جامعی با بیان اینکه حضرت زینب (س)؛ پرچمدار تاریخی جهاد تبیین است، گفت: اگر مجاهدت بی نظیر حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) در تبیین حقایق کربلا و برملا کردن چهره خبیث دستگاه ظالم اُموی و یزیدی نبود، کربلا در همان کربلا باقی می ماند. 
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgnz9qtak9nt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما