کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان:

حضرت زینب (س)؛ پرچمدار تاریخی جهاد تبیین است/ مداحان با تبیین درست عاشورا بصیرت و دشمن‌شناسی مردم را افزایش دهند

15 مرداد 1401 ساعت 10:36

محمد جواد جامعی گفت: حضرت زینب (س) با جهاد تبیینی که در ماجرای واقعه کربلا انجام دادند مانع از تحریف جریان عاشورا در طول تاریخ شد.


محمد جواد جامعی، رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون از فعالیت بیش از ۳۰۰ مداح و نوحه خوان در هیئت های مذهبی طی ایام محرم در سیستان وبلوچستان خبر داد و بیان کرد: این افراد علاوه بر فعالیت در سیستان وبلوچستان در این ایام به شهرستان های نهبندان، سربیشه و بیرجند در استان خراسان جنوبی، کاشان، تهران و اصفهان اعزام شدند.

وی افزود: ترویج و تقویت ارزش های اصیل دینی، مذهبی و انقلابی مهمترین رسالت هیئت های مذهبی است و بسیج مداحان با استفاده از هیئت های اندیشه ورز در این راستا هدایت، راهبری، نظارت و گام برمی دارد.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین و روشنگری در بین آحاد جامعه، اظهار کرد: ماه محرم و فرهنگ حضرت سیدالشهدا (ع) محور جهاد تبیین است، به این منظور مداحان بايد به مفهوم و محتوای اشعاری كه بر زبان می آورند دقت كنند چرا كه فرهنگ عاشورا بايد به درستی منتقل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر يكی از اهداف قيام امام حسين (ع) است، ادمه داد: مهمترین درسی که از قیام امام حسین (ع) باید گرفت همین موضوع است، باید نسل جوان را به اهمیت این فرضیه مهم الهی یعنی امربه معروف و نهی از منکر آشنا کنیم.   

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب هستند که در این زمینه جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه باید در مجالس روضه مورد توجه هیات های مذهبی قرار گیرد.

جامعی با بیان اینکه حضرت زینب (س)؛ پرچمدار تاریخی جهاد تبیین است، گفت: اگر مجاهدت بی نظیر حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) در تبیین حقایق کربلا و برملا کردن چهره خبیث دستگاه ظالم اُموی و یزیدی نبود، کربلا در همان کربلا باقی می ماند. 
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 150454

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/150454/حضرت-زینب-س-پرچمدار-تاریخی-جهاد-تبیین-مداحان-درست-عاشورا-بصیرت-دشمن-شناسی-مردم-افزایش-دهند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir