تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۱۰
ایوب کرد گفت: در چهار ماهه نخست سالجاری حجم مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز ۷۴۰ هزار تن گذشت.
حجم مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان به بیش از ۷۴۰ هزار تن رسید
ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان بیان کرد: حجم مبادلات اقتصادی، اعم ازصادرات،واردات وترانزیت در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه به ۷۴۳هزار و ۴۰۹ تن کالا رسید.

وی با توجه به جابجایی این حجم از تبادل کالا توسط ۳۱ هزارو ۵۷۸‌دستگاه کامیون، گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل گاز مایع ، قیر،هیدروکربن ، بنزین، سیمان و فرآورده های لبنی می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، صادرات از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه را  ۳۲۶هزار و ۷۲۳تن کالا  اعلام کرد و ادامه داد: واردات نیز از پایانه مرزی میرجاوه به ۱۴۶هزار و۱۸۱تن کالا در این مدت رسیده است.

وی ضمن اشاره به مجموع ترانزیت از پایانه های مرزی به ۲۷۰ هزار و ۵۰۵ تن کالا، افزود:پایانه‌های مرزی استان در زمینه اقتصاد مقاومتی پتانسیل بالایی دارند و به منظور استفاده هرچه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان عملیات طرح توسعه محوطه‌ پایانه مرزی میلک و همچنین طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل وسرعت بخشی به جابجایی وتردد مسافران، ترانزیت و حمل ونقل بین المللی کالا توسط این اداره کل درحال انجام است.

کرد خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی ۲۳ روزه در تیرماه سالجاری در  پایانه مرزی میلک،متوسط ورودی و خروجی از این مرزها به طور متوسط روزانه ۴۵۰ دستگاه کامیون می باشد که در تلاش هستیم با روان سازی تردد در مرز اين ميزان نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfxxdyew6dtta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها