تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
حجت الاسلام و المسلمین منصور باقربیک تبریزی با بیان اینکه حضرت زینب(س)؛ صدای رسای واقعه تاریخی کربلا بود، گفت: امروز صدای زینب کبری(س) و اسرای کربلا در کل عالم طنین انداز است و ندای غربت امام حسین علیهم السلام رابه همه عالم می رساند.
حضرت زینب(س)؛ صدای رسای واقعه تاریخی کربلا/ فريضه امر به معروف و نهی از منكر ريشه كن كننده ظلم است
حجت الاسلام و المسلمین منصور باقربیک تبریزی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و ‏بلوچستان در بازدید از تحریریه خبر ‏عصرهامون که به مناسبت روز خبرنگار و به منظور خداقوت گویی به خبرنگاران این رسانه انجام ‏شد، ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، بیان کرد: امید است ما بتوانیم وقایع و حماسه عاشورا را به درستی خبرنگاری کنیم و این خبر مهم را که حضرت زینب(س) به تاریخ مخابره کردند ما هم به شیوه صحیح انعکاس دهیم.
 
وی افزود: دشمنان اسلام از روز اول دشمنی خود را با اسلام علنی کردند و این دشمنی منجر به شهادت سید الشهداء علیهم السلام شد، اما از آنجا که اراده خداوند متعال بر این تعلق گرفته بود که اسلام و مکتب اسلام، دین مبین و اسلام ناب در عالم محقق و بر همه ادیان برتری پیدا کند، شهادت سیدالشهداء علیهم السلام مایه هدایت بشر در طول تاریخ شد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه مظلومیت امام حسین(ع) و شهادت مظلومانه ایشان باعث شد تا پلیدی و ظلم ظالمان و دشمنان امام بر همه مردم عالم نمایان شود، گفت: اگر امام حسین(ع) به شهادت نمی رسیدند هم اینک مسلمین یزید را خلیفه برحق پیامبر(ص) می دانستند.
 
وی تاکید کرد: شهادت امام حسین(ع) باعث شد جلوه باطل جایگاه خود را نشان دهد و این مسئله را حضرت زینب کبری(س) و اسرای کربلا به گوش عالم رساندند خبرنگاری و پیام رسانی کردند که تا آخر تاریخ مسئله هدایت جامعه بشری ادامه خواهد داشت.
 
باقربیک ادامه داد: فلسفه قیام و شهادت امام حسین(ع) و اسارت اسرای کربلا بر هدایت است یعنی اگر امام، حضرت علی اصغر(ع) را بر دست بلند کرده و می گوید جرعه آبی بدهید باید بدانیم امام حسین علیهم السلام این کار را برای هدایت مردم انجام داد،  چرا که ایشان صاحب عالم است فراهم کردن آب برای اصحاب کاری ندارد؛ همانطور که در منابع تاریخی بیان شده در شب عاشورا وقتی حضرت ماجرای روز عاشورا را برای اصحاب مطرح کردند از خیمه ها فاصله گرفتند دست بر زمین زده چشمه آبی جوشید که فرمودند اصحاب با آن غسل و برای عبادت و مناجات آماده باشند.
 
 
 
وی اظهار کرد: نظام اسلامی بر اساس اقتدا به امام حسین(ع) شکل گرفته به گونه ای که امام خمینی (ره) هم بدان اشاره کرده و فرمودند "ما هر چه داریم از محرم و صفر است"؛ بر اساس هدایتگری و اقتدایی که بر حضرت در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و امروز در دفاع از امنیت، کیان و سلامت داشتیم تاکنون پیش رفته ایم.
 
رسالت اهل‌بیت امام حسین (ع) در انتقال پیام عاشورا
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان کرد: اسارت اهل بیت علیهم السلام باعث شد تا پیام و فلسفه قیام امام حسین(ع) در شام به گوش عالمیان برسد، امروز صدای زینب کبری(س) و اسرای کربلا در کل عالم طنین انداز است و ندای غربت امام رابه همه عالم رسانده اند.
 
به گفته وی؛ امام حسین(ع) یکی از دلایل قیام را موضوع امر به معروف و نهی از منکر دانسته و فرمودند" علت رفتن به سمت کوفه و بیعت نکردن با یزید امر به معروف  و نهی از منکر بود"؛ همچنین امام علی علیهم اسلام نیز تعبیری در نهج البلاغه دارند که بر مبنای آن " همه خوبی در قیاس با امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در برابر دریا است" یعنی اگر این فریضتین در جامعه ای از بین رفت و مردم هر کدام مشغول به کار خود بودند فساد و ظلم دامن همگان را می گیرد و خوبی ها از بین می رود، در این راستا نباید افراط و تفریط کرد بلکه باید طبق دستوری که اهل بیت داده اند پیش رفت و اول تذکر لسانی داد.
 
 
 
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر اساس ترویج خوبی ها و ریشه کن کردن ظلم است که اگر جامعه ای آن را ترک کند ظالمین بر سرشان مستولی می شوند.
 
باقربیک با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در پیشبرد مادی و فرهنگی و اصلاح جامعه مهم است، گفت: یکی از اصول امر به معروف و نهی از منکر موضوع مطالبه گری است و در این زمینه اصحاب رسانه بسیار اثرگذار هستند و باید  مطالبه گری صحیح را انجام و به مردم آموزش دهند.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjmyeviuqeiiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما