کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش علمای اهل سنت به اتفاقات اخیر؛

صف مردم از اغتشاش گران جداست/هدف آشوبگران اصل نظام و اسلام است/با عاملین شرارت با قاطعیت برخورد شود

1 مهر 1401 ساعت 7:14

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در واکنش به اتفاقات اخیر با بیان اینکه صف مردم از اغتشاش گران جداست خواستار برخورد قاطع با عاملین شرارت و برهم زنندگان امنیت عمومی شدند.


مولوی عبدالله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون ضمن محکوم کردن اقدامات ددمنشانه عده ای اجیر شده و اراذل و اوباش از سوی دشمنان نظام، انقلاب و اسلام، بیان کرد: این افراد و گروه ها با ایجاد شلوغی در برخی نقاط آرامش و آسایش مردم را سلب کرده و جو آرام جامعه را بر هم زده اند که خط و مشی این افراد از مردم عادی جدا است.

وی افزود: توهین به شعائر اسلامی و دینی با اقداماتی مانند توهین به پرچم، کشف حجاب و یا آتش زدن قرآن کریم همه نشان از دست های پشت پرده و نقشه های از پیش تعیین شده از سوی سرویس های بیگانه علیه جمهوری اسلامی ایران دارد.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: دشمنان شب و روز در تلاش و برنامه ریزی برای اجرای توطئه های شوم علیه جمهوری اسلامی هستند و برای نیل به آن از هر روش و ابزاری استفاده می کنند در این میان منافع مردم برای آنها اهمیتی ندارد.

حسن زهی با بیان اینکه کشور از خود قانون دارد و باید همگان تابع آن باشند، گفت: این بحران را مردم ایران با هوشیاری و بصیرت همچون سایر بحران هایی که دشمنان ایجاد کردند پشت سر خواهند گذاشت و بار دیگر روسیاهی برای دشمن می ماند.

امام جمعه اهل سنت هامون اظهار کرد: انجام اقدامات ددمنشانه با موضوع مهسا امینی بهانه ای بیش نیست و اراذل و اوباش اصل نظام و اسلام را نشانه گرفته اند؛ آتش زدن قرآن و پرچم کشور اینها ضد اسلام و دین بوده و قلوب مسلمین را ناراحت کرده است.

حسن زهی هرگونه خسارت به اموال عمومی و یا بی حرمتی به نیروهای نظامی وانتظامی که شبانه روز در حال خدمت به مردم هستند را اقدامی ناشایست و نابخشودنی عنوان کرد.

هدف اصلی آشوبگران اصل نظام و اسلام است

مولوی عنایت الله رسولی زاده یکی از علمای اهل سنت شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: برهم زدن آسایش و آرامش مردم در کشور جمهوری اسلامی ایران با ایجاد شلوغی به بهانه مهسا امینی کار یهود، منافقین و دشمنان نظام و اسلام است، خط این گروه ها و اراذل و اوباش از مردم جداست.

وی افزود: دشمن کور خوانده، ملت ایران با این اغتشاشات که بر علیه نظام، انقلاب و اسلام شکل گرفته هوشیارتر و با بصیرت تر شده و با تجربه ای که از گذشته دارند باردیگر دشمنان را در اجرای اهداف شوم ناکام می گذارند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: اراذل و اوباش با این اقدامات ددمنشانه که از سوی همگان به ویژه علمای اهل سنت محکوم است، اصل نظام و اسلام را نشانه گرفته اند؛ اینها شیعه و سنی نبوده بلکه افرادی آموزش دیده و مزدور هستند که منافع مردم برایشان اهمیت ندارد.

رسولی زاده گفت: هر شخص و گروهی که مطالبه ای دارد باید طبق قانون پیش برود، ضربه به اموال عمومی و یا بی حرمتی به نیروهای بسیجی که در تمامی بحران ها درصف اول خدمت رسانی حضور دارند و یا سایر نیروهای نظامی و انتظامی نابخشودنی و از نظر شرعی جایز نیست.

وی اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران از خود قانون دارد همه باید تابع آن باشند، گناه مردم چیست که عده ای از اراذل و اوباش با این اقدامات مردم را ترسانده و آرامش آنها را بر هم می زنند.

هرگونه اغتشاش و تخریب اموال عمومی و نظامی از دیدگاه اهل سنت مردود است

مولوی دوست محمد درواخ، امام جمعه اهل سنت کوهک شهرستان زهک با محکوم کردن اغتشاشات و ناآرامی های اخیر در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: هر گونه اغتشاش و تخریب اموال عمومی و نظامی و به آتش کشیدن مساجد و پرچم جمهوری اسلامی ایران که هویت ملی ماست از دیدگاه شرعی گناهی نابخشودنی و حرام است.

وی با اشاره به اینکه اغتشاشات با حمایت ضدانقلاب طراحی شده، افزود: دشمنان انقلاب به دنبال فرصتی برای توطئه و برنامه ریزی ساقط کردن نظام هستند و این ناآرامی‌ها از سوی گروهک های ضد انقلاب و با حمایت دشمنان خارجی سازماندهی شده و قطعا کار مردم عادی نیست و صف مردم از آشوبگران کاملا جداست‌ و این افراد نه سنی هستند و نه شیعه بلکه مسلمان  نیستند.

وی تصریح کرد: بر اساس شریعت اسلام و قرآن کریم ضرر رساندن به اموال مردم و تخریب اماکن عمومی  عملی قبیح  و از نظر همه علما و مخصوصا اهل سنت مردود و محکوم می شود.

وی خاطر نشان کرد: هدف این گروه  مخالفت این گروه با حجاب که قانون خدا و قرآن است نیست، بلکه هدف این افراد ضربه زدن به نظام و امنیت کشور است و باید با عاملین شرارت با قاطعیت برخورد شود.

مولوی درواخ ادامه داد: ما قدردان تلاش‌های مجدانه نیروهای مسلح هستیم که با تلاش شبانه روزی برای امنیت کشور مجاهدت می کنند.

مردم نباید فریب دست نشاندهای دشمن را بخورند

مولوی عبدالمالک رحیمی از علمای بزرگ اهل تسنن ایرندگان خاش ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر در کشور گفت: مردم فریب دست نشاندگان دشمن را نخورند و هوشیاری و آگاهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی جوانان در برهه های حساس عکس العملی برای خشنودی دشمن انجام می دهند، افزود: با تخریب و آسیب زدن به اموال عمومی نباید اقدام به اغتشاش و شلوغی کرد.

مولوی رحیمی ادامه داد: مردم باید همواره حافظ ارزشها و آرمانهایی باشند که برای زنده نگه داشتن آنها هزاران جوان شهید شد.

این عالم اهل سنت اظهار کرد: دشمن همیشه در کمین است و به دنبال سؤ استفاده از کوچکترین موضوع  است اما ما با بصیرت و آگاهی بخشی به مردم و جوانان نباید این فرصت را به دشمن بدهیم.


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که چراغ راهی برای ملت مسلمان ایران است، از مردم خواست: پیرو ولایت و فریشات مقام معظم رهبری باشند.

کسانی که اموال عمومی مردم را تخریب می کنند دشمن مردم و انقلابند
 
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: جریاناتی که در کشور در حال رخ دادن است، بهانه ای برای دشمنان نظام و رهبری شده و پشت پرده و طراح این برنامه ها استکبار و خائنین ملت هستند و هر آنچه که رخ داده ، صف ملت از آنها جدا است.

وی این حرکات وحشیانه و حمله به اماکن دولتی و بیت المال و اغتشاش و تشویش اذهان عمومی را محکوم کرد.

پرچم مقدس جمهوری اسلامی آبرو و حیثیت ما است

مولوی اهل سنت ادامه داد: این افراد دست نشانده های صهیونیست، آمریکا، گروه های خائن ومنافقین هستند که در لابه لای این اغتشاشات دست دارند و قصد دارند به نظام و امنیت و آرامش ما ضربه بزنند.

وی گفت: مردم سیستان و بلوچستان و جامعه اهل سنت این حرکات ناجوانمردانه را به دور از ادب و احترام می دانند.

مولوی ریگیان پور اذعان کرد: در کشور اسلامی ایرانیان در بحث اخلاق زبانزد خاص و عام هستند و در شان یک ایرانی نیست که این حرکات را انجام دهد.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه خاطر نشان کرد: حجاب اسلامی یک پدیده از دستاوردهای نظام است و برای این حجاب خون دادند و دشمنان می خواهند ورود پیدا کنند و حجاب را بهانه کردند و باید با آنها برخورد شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 151576

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/151576/صف-مردم-اغتشاش-گران-جداست-هدف-آشوبگران-اصل-نظام-اسلام-عاملین-شرارت-قاطعیت-برخورد-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir