تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۵۷
محمود شیخ ویسی گفت: بصیرت افزایی و دشمن شناسی کلید تشخیص درست حق از باطل است.
دشمن شناسی و بصیرت افزایی کلید تشخیص حق از باطل
به گزارش عصرهامون، محمود شیخ ویسی کارشناس سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: دشمن شناسی به عنوان یکی دیگر از درس‌هایی است که از نهضت عاشورا می‌توان گرفت و بدون دشمن شناسی نمی‌توان راه حق از باطل را به درستی تشخیص داد و امروز هم عاشورا باید برای ما درس عبرت باشد.

وی افزود: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و حماسه دفاع مقدس تأثیر حماسه کربلا در خانواده ها، سبب افزایش بینش و بصیرت فرزندان ایران زمین شده بود شناختی که در جریان ايام عزاداری محرم و صفر به دست آورده بودند و این نگرش نسبت به محرم باعث شده بود که در طول دفاع مقدس خود را در قالب یاران امام حسین(ع)بیند و این بصیرتی بود که از عاشورا آموخته بودند.

شیخ ویسی ادامه داد: آنچه که در دفاع مقدس توانست دشمن را فراری دهد، مسیری از جنس کربلا و رشادت در راه اسلام بود، امروز نیز این موضوع بی شک باید در کشور اجرا شود تا جوانان از فرهنگ های غربی در امان بمانند و فرهنگ عاشورایی را به نسل های بعد خود انتقال دهند.

این استاد دانشگاه گفت: امام خمینی ره با سخنان خود امر بصیرت افزایی را گسترش دادند و با معرفی وظایف و رسالت هر مسلمانی، مسیر صحیح را به همگان نشان دادند و جوانان با اعتقادی که در وجود خود داشتند راه شهادت را پیدا کردند و در این مسیر گام برداشتند  و امروز هم با توجه به بیانات مقام معظم رهبری  باید به اصل بصیرت و دشمن شناسی توجه ویژه ای شود که یکی از مسیر های که می توان دشمن را در آن یافت و به شناخت هر چه بیشتر ما برای خنثی سازی توطئته های آن کمک کند رسانه ها و فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه دشمن جمهوری اسلامی ایران دنیای استکبار است، تصریح کرد: ماهیت جمهوری اسلامی ایران استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است و مانعی در مقابل ظلم مستکبران نسبت به ملت های جهان به شمار می رود‌.

کارشناسی مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: امروزدشمن  در جنگ نوین نه با استفاده از جنگ افزارهای سخت بلکه با روش های جنگ نرم که می توان از فضای حقیقی و مجازی رسانه‌ای از آنها نام برد در حال بکار گیری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است و جریان نفوذ از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام و ناکارآمد جلوه دادن ان با دگرگون سازی افکار عمومی در حال ایجاد دو دستگی بین مردم و حاکمیت نظام است.

عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید براینکه دشمن شناسی و روشنگری از راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن هستند، ادامه داد:دشمنان قسم خورده کشور ایران به دلیل آن که ملت های ستمدیده جهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانستند که  در مقابل استبداد بایستند و از این طریق ملت ها دانستند که می توان در برابر ظلم ایستاد، دشمنان کشور ما را در عرصه تهاجم خود قرار داده و کماکان به دشمنی های پلید خود ادامه دادند.

محمود شیخ ویسی با اشاره به  راهکارهای مقابله با پروژه نفوذ داشتن بصیرت است افزود: در دشمن شناسی، شناخت هدف و تشخیص مسیر و شناسایی کارکرد دشمن از راهبردهای کاربردی اصلی بصیرت داشتن است تا بر این اساس استراتژی مقابله با دشمن همراه با تفکر و راهکارهای نظری و عملی  تدوین و اجرایی شود.

وی اظهار داشت: تجلیل از مقام شهیدان به عنوان اسطوره های شجاعت و مقاومت را می توان یکی از بهترین راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ استکبار ستیزی در کشور دانست تا از این طریق مردم و بخصوص نسل جوان این ارزش ها را فراموش نکنند و چه بسا در این برهه از زمان باید روح حماسی را در جوانان بیش از پیش تقویت کرد.

انتهای پیام/
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcbs8b80rhbs0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما