> عصر هامون - وحدت در سیستان وبلوچستان محکم و مثال زدنی است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری؛

وحدت در سیستان وبلوچستان محکم و مثال زدنی است

9 مهر 1401 ساعت 18:12

مولوی نذیر احمد سلامی گفت: دشمن هیچوقت نمی تواند اهداف خود را در سیستان و بلوچستان پیاده کند چرا که اتحاد شیعه و سنی در این استان محکم، قوی و مثال زدنی است.


به گزارش عصرهامون، مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده مردم سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اتفاقات اخیر در زاهدان و استان و اینکه این عوامل دست به دست هم داده تا حساسیت استان را برجسته کند، بیان کرد: دشمن نگاهش به سیستان و بلوچستان و سایر استان هایی که تنوع قومی و مذهبی دارند متمرکز شده است تا با ایجاد اختلاف بتوانند راحت تر و با سرمایه گذاری کمتر به اهداف شوم خود برسند.

وی با بیان اینکه مردم سیستان وبلوچستان مردمی آگاه، بیدار و دارای بلوغ سیاسی هستند، افزود: شیعه و سنی در همه حوادث و اتفاقات در کنار هم بودند همانطور که در هشت سال دفاع مقدس از تمام لایه های جامعه تسنن و تشیع در جبهه و پشت جبهه از کشور دفاع کردند و امروز هم در دفاع از مقدسات و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و سایر مقدسات مشترک خود دفاع می کنند.

مولوی سلامی با تاکید بر اینکه اهل بیت علیهم السلام برای اهل سنت بسیار قابل احترام و مقدس هستند و دفاع از حریم مقدس اهل بیت را وظیفه خود می دانند، ادامه داد: امت اسلامی اگر با تاسی و تفقد از رهنمودهای قرآن وسنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) گام بردارند، وحدت همیشه ماندگار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: وحدت و انسجام یک نیاز مذهبی و آموزه دینی است که هم قرآن هم احادیث پیامبر(ص) و رهنمودهای ائمه اطهار(ع) تاکید بر حفظ آن دارند و معتقدیم این آموزه ها در این استان عملی و اجرایی شده است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری از مردم شریف استان و زاهدان تقاضا کرد تا برای حفظ آرامش و آسایش خود نهایت سعی و تلاش را داشته باشند و برای ایجاد امنیت و آرامش با نیروهای انتظامی و امنیتی نهایت همکاری داشته باشند چرا که اگر این ناآرامی ها گسترش پیدا کند آن وقت هیچ کجا و هیچ کس امنیت و آرامش نخواهد داشت.

مولوی سلامی در خصوص حادثه چابهار نیز بیان کرد: بررسی این جریان توسط مقامات قضائی و ذیربط ادامه دارد در صورت وجود تخلف، دستگاه قضایی برخورد قانونی خود را بر اساس مقررات انجام خواهد داد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 151820

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/151820/وحدت-سیستان-وبلوچستان-محکم-مثال-زدنی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir