تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۵
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اصغری حسامیه گفت: با شهادت امام حسن عسکری (ع)، حضرت مهدی (عج) عهده دار منصب امامت شیعیان شد و بدون شک آغاز امامت امام زمان (عج) آغاز روشنایی بر جهان اسلام است.
آغاز امامت امام زمان (عج) آغاز روشنایی بر جهان اسلام است
به گزارش عصرهامون، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اصغری حسامیه، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در حقیقت امتداد غدیر، بلکه خود غدیری دیگر است و باید در چنین روزی با امام زمان(عج) بر اساس مفاد روایات و دعا‌ها به‌ویژه دعای «عهد» پیمانی دوباره بست.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) در سال ۲۳۲ به دنیا آمدند و در سال ۲۶۰ به شهادت رسیدند و علت شهادت ایشان سمی بود که معتمد عباسی از خلفای بنی عباس به خورد ایشان داد و مسموم شد، مدت امامت ایشان ۴ سال بود و در ۸ ربیع الاول ۲۶۰ هم زمان با شهادت امام حسن عسکری امامت امام زمان (عج) آغاز شد.

کارشناس مذهبی اذعان کرد: معرفت، محبت، ولایت و اطاعت برخی از اصول این پیمان نسبت به امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد نسل نوجوان و جوان جامعه را به سمت مهدویت سوق دهند و تلاش خود را برای معرفی امام مهدی‌موعود(عج) به جهانیان به‌کار گیرند، گفت: بر ما نیز لازم است تا برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت در زمینه معرفی مهدویت و عاشورا تدوین کنیم و برای اقشار مختلف مردم اعم ‌از کودکان، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان دستگاه‌های اجرایی، روستائیان و عشایر بسته‌های فرهنگی مهدویت تعریف کنیم.

این کارشناس با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه عصر امام ادامه داد: دوران امامت امام حسن عسکری (ع) روزگار حساسی بود، حاکمان مستبد عباسی به خوبی آگاهی داشتند که مردم در انتظار امامی هستند که از آن با عنوان قائم و منجی یاد می‌شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین مسئولیت‌های امام حسن عسکری (ع) را معرفی فرزند خویش به عنوان امام و مقتدای مردم و زمینه سازی برای غیبتش دانست و برای ایفای نقش به شیوه‌های گوناگون توسل جسته، امامت و غیبت حضرت ولی عصر (ع) را برای مشتاقان ولایت اهل بیت (ع) تبیین و تشریح کردند.

حجت الاسلام اصغری حسامیه خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مهم امام حسن عسکری (ع)، در زمینه سازی غیبت امام زمان (ع)، طرح پیشاپیش مساله غیبت بود، ایشان در مواردی غیبت فرزندشان را که جانشین پس از خودشان محسوب می‌شد خبر دادند و اینگونه مردم و جامعه را برای پذیرش غیبت آماده کردند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcbs8b8arhbswp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها