تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۱
امید سهرابی از کمبود پزشک در شهرستان فنوج خبر داد و گفت: علیرغم اینکه دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از پزشکان را به مناطق محروم اعزام کرده اما برخی حاضر به ارائه خدمت در این منطقه نمی شوند.
کمبود پزشک داریم؛ اما دارو و سرم نه/ پزشک زنان و رادیولوژی؛ تنها متخصصان موجود در فنوج
امید سهرابی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فنوج در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون در خصوص آخرین وضعیت مشکلات درمانی این شهرستان پیرامون کمبود پزشک، تجهیزات بیمارستانی و نیرویی، بیان کرد: یکسری امتیازات برای ماندگاری پزشکان در نظر گرفتیم تا از این طریق اقدام به حضور در مناطق محروم و ارائه خدمت کنند چرا که راهکار دیگری وجود ندارد.

وی افزود: علیرغم اینکه دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از پزشکان را به مناطق محروم اعزام کرده اما برخی از آنان حاضر به خانه نشین شده اما به منطقه جنوب سیستان وبلوچستان نمی روند.

این مسئول تصریح کرد: بعد از حوادث اخیر 8 مهرماه در زاهدان نیز اوضاع بدتر و ترس شدیدی بر پزشکان افزوده شد، به طوری که در 9 مهرماه امسال دو تن از پزشکان بدون اطلاع و برگه تسویه، کار را رها کرده و رفتند؛ هر چند هم اینک اوضاع با امتیازات در نظر گرفته بهتر شده است.

وی ادامه داد: این پزشکان قرارداد بیمه هستند و در قالب بیمه روستایی مشغول به کار می شوند که کارانه آنها هم بر حسب بیمه روستایی به حسابشان واریز می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فنوج در ادامه با اشاره به مشکل سرم و کمبود دارو که موضوعی کشوری است، گفت: در این رابطه سهمیه ای تعلق گرفته که طبق روال قبل بین بیماران اورژانس، مادران باردار و بیماران نیازمند توزیع شد، هنوز کمبود آنتی بیوتیک و برخی داروها وجود دارد اما فعلا مشکلی در این زمینه وجود ندارد و برای رفع نیاز بیمار مشکلی نیست.

وی اظهار کرد: در شهرستان فنوج پزشکان متخصص مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان بودند که به علت اتمام طرح شان از این منطقه رفته اند؛ هم اینک در بیمارستان تخصصی این منطقه پزشک متخصص زنان و رادیولوژی مشغول به فعالیت هستند اما پزشک اطفال، جراح و داخلی که مهم هستند نداریم؛ قرار است طبق قول های داده شده توسط دانشگاه در توزیع جدید وزارت بهداشت که دیماه است این موارد برای شهرستان فنوج در نظر گرفته شوند.

سهرابی با اشاره به اینکه بخش دیالیز بیمارستان با سه دستگاه به بیماران خدمت ارائه می کند از ظرفیت پذیرش و خدمت دهی به سایر بیماران در شهرهای اطراف خبر داد و افزود: در حوزه تجهیزات بیمارستانی دستگاه سی تی اسکن توسط خیرین خریداری شده، تجهیزاتی برای بخش نوزادان نیاز داریم و آزمایشگاه هم نیازمند ارتقا دارد که در حال انجام امورات برای پیگیری آنها هستیم.
 
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdciwpazut1awy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما