تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
طاهره میرشکار گفت: ۷۰۰ دانش آموز زاهدانی تحت پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان از دوره پیش دبستانی تا پایان مقاطع تحصیلی از کمک هزینه های تحصیلی و مشاوره‌های سلامت و روان بهرمند می شوند.
۷۰۰ دانش آموز زاهدانی تحت پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان/ از پرداخت کمک‌هزینه‌ تحصیلی تا مشاوره‌های سلامت و روان به دانش آموزان
به گزارش عصرهامون، طاهره میرشکار، معاون اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز با اشاره به تعداد دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی در زاهدان بیان کرد: بیش از ۴۰۰ دانش آموز تحت پوشش این نهاد هستند، از این تعداد فرزندان زنان سرپرست و تعدادی از دانش آموزان به صورت امداد بگیر که در خانه تحت نظارت اقوام هستند و ماهیانه یک امداد از سازمان دریافت می کنند.

وی افزود: ۱۵۰ دانش آموز زاهدانی در خانه های تحت نظارت بهزیستی در مراکز شبه خانواده خدمت می گیرند.

معاون اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دانش آموزانی که در خانه اقامت دارند کلیه خدمات را از مراکز تحت نظارت بهزیستی دریافت می کنند، سایر دانش آموزان جهت کمک هزینه های تحصیلی، خرید تبلت و ارائه خدمات مددکاری و اجتماعی در اولویت هستند.

میرشکار ادامه داد: در صورتی که دانش آموزان به عنوان کودک کار و خیابانی جذب شده باشند خدمات مددکاری و اجتماعی به صورتی پیش می رود که کودکی بازمانده از تحصیل وباره به شرایط عادی زندگی و محل تحصیل خود بر گردد و از طریق توانمند سازی خانواده و با کمک بهزیستی اقداماتی در واحد مددکاری، حقوقی و روانشناسی انجام می شود.

وی گفت: مشاوره سلامت و روان دانش آموزان از مشاورین مراکز خصوصی که تحت نظارت بهزیستی هستند ارائه می شود، مشاوره های تحصیلی در مناطق حاشیه شهر زاهدان از این خدمات بهره مند می شوند.

میرشکار اذعان کرد: دانش آموزانی که دانشگاه دولتی قبول شوند برای آن ها تشویق تحصیلی در نظر گرفته می شود و از افرادی که در دانشگاه آزاد تحصیل کنند کمک هزینه و شهریه پرداخت می شود.

این مسئول با اشاره به اقدامات خود در ۶ ماهه اول سال خاطر نشان کرد: ارائه خدمات مددکاری اجتماعی، پرداخت کمک هزینه های تحصیل و ایاب و ذهاب و تحویل لوازم التحریر به دانش آموزان از سری اقدامات این نهاد بوده است.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdceox8z7jh8noi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما