تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳
لیلا کوهستانی گفت: حضرت زهرا(س) عصاره عالم بشریت و بهترین الگو برای جامعه در دفاع از حق و ولایت است که با تبیین و حمایت از ولایت مانع انحراف دین شد و در این راه به شهادت رسید.
حضرت فاطمه (س) با علم تبیین مانع از انحراف دین شد/حضرت زهرا(س) بهترین اسوه حق طلبان است
به گزارش عصرهامون، لیلا کوهستانی رئیس حوزه علمیه فاطمیه شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: حضرت زهرا(س) عصاره عالم بشریت و نشانه نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) است که به تنهایی در عصر خفقان و فتنه کوری که منافقین ایجاد کرده بودند، علم تبیین را بر دوش کشید و با حمایت و پشتیبانی از ولایت اجازه نداد مسیری که پیامبر اکرم ترسیم کرده بودند، منحرف شود و در این راه نیز به شهادت رسید و لذا ایشان بهترین الگوی برای جامعه ما در دفاع از ولایت و امام است.

 وی بر لزوم استفاده از سیره حضرت زهرا(س) در زندگی زناشویی تأکید کرد و افزود: اگر از روش زندگی حضرت زهرا(س) الگوبرداری شود، هیچ موقع دچار مشکلات خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی در جامعه نمی‌شویم.

کوهستانی با تأکید بر لزوم تبیین سبک زندگی حضرت زهرا(س) و شخصیت زن در اسلام، گفت : یکی از مهم‌ترین مباحثی که می‌تواند نقشه‌های دشمن را خنثی کند، تبیین درست و دقیق شخصیت زن در اسلام است، چرا که دشمن تلاش دارد زندگی کثیف غربی را به جامعه اسلامی ایران تحمیل کند.

رئیس حوزه علمیه خواهران زابل ادامه داد: از هر بُعد و منظری که به سیره و زندگانی حضرت فاطمه (س) نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که ایشان بهترین و کامل‌ترین الگو برای زنان جامعه ما و بلکه برای همه بشریت به شمار می‌روند، کما اینکه در کلام امام معصوم آمده که ام ابیها(س) حجت بر سایر معصومین(ع) است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: نکته مهم و قابل توجه در خصوص حضرت زهرا(س) مبارز بودن و فعالیت ایشان در خط ولایت است، زیرا بعد از رحلت پیامبر دین دچار لغزش شد ایشان به تنهایی از ولی زمان خود حمایت کردند و در مقابل جبهه‌ی ناحق ایستادند. 

کوهستانی با اشاره به این که تأسی به سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه (س)، تضمین بخش سعادت ما در دنیا و آخرت است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) چه در زمینه همسرداری، مادری و تربیت فرزند و چه در زمینه ولایتمداری، دفاع از حریم امامت و ولایت و مقابله با جریان ظلم و باطل، بهترین اُسوه برای همه حق طلبان و حامیان جبهه حق هستند وامیدواریم که ما بتوانیم نه تنها در مقام حرف و سخن، بلکه در عمل به این الگوی بی همتا تأسی بجوییم.

وی تصریح کرد: وظیفه‌ی ما ابلاغ سیره‌ی حضرت زهرا(س) به جوانان و نوجوانان به زبان خودشان است؛ همانطور که امروز داستان‌ها و رمان‌های مختلف در جامعه پررنگ شده سیره‌ی اهل بیت نیز باید تجلی یابد و پررنگ شود که برای تحقق این امر همکاری همه جانبه نیاز است.

انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdchvknzw23nmzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما