کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیره امام(ره)، روحانی غیر سیاسی را تأیید نمی‌کند

12 خرداد 1394 ساعت 13:48

در اندیشه امام مردم صاحب نظام هستند ایشان انقلاب را متعلق به پابرهنگان دانستند و در مقاطع مختلف به مسؤولان در خدمت به مردم هشدار می‌دهد و سرمایه نظام و انقلاب را مردم می‌داند.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از سنت نیوز، حجت الاسلام حسین کیخا، امام جمعه هامون، گفت: شاخصه‌هایی که مکتب امام را الگو و نمونه کرده برگرفته از آموزه‌های دینی و فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) است.
امام جمعه هامون ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اندیشه امام استکبارستیزی است ولایت فقیه و تشکیل حکومت دینی در اندیشه ایشان تجلی دارد شناخت مردم و جامعه زمان خود و اتکا به قدرت مردمی نیز در مکتب امام موج می‌زند.
وی با تأکید بر خدامحوری مکتب امام راحل، افزود: ایشان تمام پیروزی‌ها و توفیقات انقلاب را از جانب خدا می‌دانست وقتی می‌فرماید خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی غیر از توکل بر او امری محقق نخواهد شد امام یک بنده صالح و شایسته خدا بود.
حجت الاسلام حسین کیخا عنوان کرد: ملت انقلابی و مسلمان ایران نیز که همواره در کنار حضرت امام بوده‌اند و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب را یاری می‌کنند، می‌دانند که چه کسانی فقط ادعای پیروی از مکتب امام دارند و در عمل کاری از آنها ساخته نیست؛ چرا که حوادث و رویدادهای زمانه معیار خوبی برای تشخیص سره از ناسره به دست می‌دهد.
امام جمعه هامون با اشاره به شیوه مدیریتی رهبر معظم انقلاب پس از ارتحال امام، بیان کرد: ایشان نیز همان شیوه مدیریتی و رهبری امام راحل را در پیش گرفتند در بحران‌های گوناگون شاهد نقش تعیین‌کننده و بسیار مؤثر ایشان بوده‌ایم.
وی اظهار داشت: در فتنه ۸۸ دیدیم که سخنان ایشان فصل‌الخطاب بود رهبر معظم انقلاب به زیبایی به مردم بصیرت و آگاهی بخشید و این جریان را مدیریت کرد مردم با رهنمودهای پیمبرگونه ایشان مسیر درست را تشخیص داده و در این مسیر حرکت کردند و نتیجه آن برپایی قیام نهم دی بود اینها نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب به طور کامل بر مسائل اشراف دارند.
حجت الاسلام کیخا تصریح کرد: در اندیشه امام مردم صاحب نظام هستند ایشان انقلاب را متعلق به پابرهنگان دانستند و در مقاطع مختلف به مسؤولان در خدمت به مردم هشدار می‌دهد و سرمایه نظام و انقلاب را مردم می‌داند.
وی به توصیه‌های امام به روحانیت اشاره و خاطرنشان کرد: روحانیان در مکتب امام باید به‌روز و آشنا به شرایط و مسائل زمان باشند سیاست آنان باید عین دیانت‌شان باشد روحانیت نباید از اظهار نظر در خصوص مسائل سیاسی پا پس بکشد آنان باید در مسیر جامعه باشند و همگام با مردم حرکت کنند.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 68590

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/68590/سیره-امام-ره-روحانی-غیر-سیاسی-تأیید-نمی-کند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir