کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ؛

فقدان سرمایه کافی مانع اشتغال مهارت آموختگان جویای کار است

دادمردان , 16 خرداد 1394 ساعت 10:52

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: کمبود فرصت شغلی و فقدان سرمایه کافی بیشترین عامل در عدم اشتغال کارجویان مهارت آموخته جویای کار است.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون، محمد خلیقی در گفت و گو با دادمردان اظهار کرد: ورود به بازار کار در عصر حاضر وارد دوره‌ای از فرصت‌ها و چالش‌های بزرگ شده است که نیاز به دانش، مهارت و ویژگی‌های خاص دارد و مشاوره و هدایت شغلی می‌تواند با شناسایی و کشف استعداد و توانایی افراد و فرصت‌های دستیابی فرد به شغلی که برای او رضایت، موفقیت، سازگاری، انگیزش و پیشرفت را در بر داشته باشد، کمک کند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲ هزار و ۱۴۳ نفر از کارآموزانی که در سال گذشته مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند توسط کارشناسان مشاوره و هدایت شغلی مورد رهگیری اشتغال قرار گرفتند.

خلیقی با تاکید بر انتخاب درست و صحیح حرفه‌های آموزشی جهت یادگیری از سوی مخاطبان افزود:‏‏ مهمترین وظیفه سازمان، ارائه دوره‌های آموزشی مهارت و فناوری براساس تقاضا و نیاز بازار کار است و در این میان مشاوره و هدایت آموزشی در برنامه‌ریزی آموزشی و هدایت به سمت اشتغال مؤثر است.

وی با بیان اینکه آینده شغلی افرادی که به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند، در گرو مشاوره و هدایت آموزشی صحیح و هدفمند و بر مبنای شناخت استعدادها، امکانات و خصوصیات روانی و جسمی کارجویان و کارآموزان است، گفت:‏‏ یکی از وظایف مهم این واحد رهگیری افرادی است که در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های مهارتی برخوردار شده‌اند.

خلیقی با اشاره به نتایج حاصله از فرآیند رهگیری انجام شده، کمبود فرصت شغلی و فقدان سرمایه کافی را بیشترین عامل در عدم اشتغال کارجویان مهارت آموخته جویای کار دانست.

معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان همچنین از واحد مشاوره و هدایت آموزشی به عنوان حلقه اتصال آموزش و اشتغال نام برد و تصریح کرد:‏‏ این واحد باید از آخرین تغییرات بازار کار، منابع انسانی، نرخ جذب شاغلین در ارتباط با شغل خود و زمان انتظار برای جذب در یک شغل مطلع باشد.

خلیقی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند با توجه به نیاز خود از کلیه خدمات مشاوره‌ای نظیر تست‌های سنجش رغبت شغلی، بازدید از کارگاه‌های آموزشی مراکز، مذاکره با مشاورین و ارائه بسته‌های اطلاع رسانی رشته‌ها و مراکز استفاده نمایند.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 68613

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/68613/فقدان-سرمایه-کافی-مانع-اشتغال-مهارت-آموختگان-جویای-کار

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir