تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
رئیس اتاق اصناف شهرستان زابل گفت: آنچه امروز در حوزه سیستان و مشکلات بازار وجود دارد، نبود نقدینگی و فروش نرفتن اجناس است.
نقش پررنگ اصناف و بازاریان در پشتیبانی و حمایت از انقلاب / نبود نقدینگی و افزایش مالیات ها گریبانگیر بازاریان سیستانی شده است
نقش پررنگ اصناف و بازاریان در پشتیبانی و حمایت از انقلاب / نبود نقدینگی و افزایش مالیات ها گریبانگیر بازاریان سیستانی شده است
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون ،رضا رضوانی رئیس اتاق اصناف زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا ضمن قبولی طاعات و عبادات و بهره گرفتن از روزها و ماههای این ماه مبارک گفت: اصناف از اوایل انقلاب دوشادوش این نظام بوده است.
وی افزود: اصناف در قبل از انقلاب بصورت حرکت هایی انفرادی عمل می کرد که پس از جریان انقلاب به بعد جمعی تبدیل شد.
رضوانی بیان داشت: پیام های حضرت امام (ره) در بحث اصناف به حدی بود که بعد از پیروزی انقلاب ایشان فرمودند؛ اصناف بازوان انقلاب است و قطعا اینقدر مفید و ارزنده بوده که امام (ره) همچون نامی را لقب دادند.
رئیس اتاق اصناف زابل گفت: فعالیت های اصناف پس از پیروزی انقلاب بیشتر و حساس تر شد و اصناف در طی سالهای گذشته به گونه ای عمل کرده است که باری بر دوش نظام نگذاشته و در راستای انقلاب به وظایف خود عمل نموده است.
وی با اشاره به نقش پررنگ اصناف و بازاریان و تاثیرگذاری این صفوف در جریان مبارزه علیه استبداد ،اظهار کرد: بازاریان در کنترل و آگاهسازی مردم انقلابی نقش بسیار زیادی داشتند به گونه ای که در برخی از شهرها در آن زمان شاهد اعتصابات شدید بازاریان و تظاهرات گسترده در خیابانها هستیم.
رضوانی تصریح کرد: حضور بازاریان در کنار مردم انقلابی قوت قلب بود ،به هر حال بازاریان با یکپارچگی و یکدستی در مقابل توطئه ها می ایستاند و همیشه در کنار مردم بودند.
رئیس اتاق اصناف زابل بیان نمود: بازار نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت از مبارزات انقلابی و انقلابیون داشت .
وی افزود: اصناف و بازاریان در طول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی و در جهت رفع مشکلات و تحریمها تلاش کردند.
رضوانی به وضعیت بازار کنونی در زابل اشاره کرد و گفت: قیمت ها کنترل شده است و از لحاظ تامین کالاهای مورد نیاز ماه مبارک رمضان مشکلی وجود ندارد و کالای مورد نیاز مردم روز دار این شهرستان به وفور در بازار یافت می شود.
وی با بیان اینکه قیمت ها ثابت و در برخی اقلام شاهد کاهش نیز بودیم ،افزود: آنچه امروز در حوزه سیستان و مشکلات بازار وجود دارد، نبود نقدینگی و فروش نرفتن اجناس است.
رئیس اتاق اصناف شهرستان زابل اظهار کرد: مشکلاتی که امروز کسبه با آن دست و پنچه نرم می کنند و همه بازاریان به نوعی به بانک ها با بهره های سنگین بدهکار شدند بحث فروش نیست، رکود اقتصادی زیاد گریبانگیر بازاریان شده است.
وی با بیان اینکه مالیات بازار هر ساله 15تا 20درصد افزایش پیدا می کند،گفت: تصمیماتی که توسط مسئولین مالیاتی در تهران برای افزایش مالیات گرفته می شود به طبع آن در تمام شهرها اعلام می شود،در حالی که عدالت مالیاتی باید انجام شود و زمانی که در زابل کاهش 90درصدی فروش را داریم ،افزایش 20درصدی مالیات معنا ندارد.
رضوانی تاکید کرد: این افزایش مالیات ها غیرقابل تحمل شده است ان شاالله مسئولین مالیاتی کشور در بحث سیستان تمهیداتی اتخاذ کنند که رضایتمندی بازار حاصل شود.
انتهای پیام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdccseqe.2bqos8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما