کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاش؛

سالانه ۴۲۰ نفر در خاش آموزش‌های صنایع دستی را فرا می‌گیرند

تفتان ما , 9 تير 1394 ساعت 9:05

عبدالصمد کرد گفت: سالانه افزون بر ۴۲۰ نفر در این شهرستان آموزشهای مختلف صنایع دستی را فرا می گیرند و هم اکنون نیز هشت سوزن دوز زیرچتر حمایتی این اداره قرار دارند.


به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون، عبدالصمد کرد در گفت و گو با خبرنگار میراث فرهنگی تفتان ما ، اظهار کرد: باتوجه به اینکه حدود ۵۰ درصد از جمعیت شهرستان خاش را بانوان تشکیل می دهند بر همین اساس این قشر به عنوان همکار و همراه مردان نسبت به تامین نیازهای خود تلاش می کنند.
وی تصریح کرد: بانوان هنرمند این شهرستان از دوران کودکی صنایع دستی و هنرهای به یادگار مانده از گذشتگان را از بزرگترهایشان می آموزند و آن را نسل به نسل به آیندگان منتقل می کنند.
کرد افزود: برپایی کلاسها و دوره های آموزشی، اعطای تسهیلات و کمک به تجهیز کارگاهها در کنار ایجاد نمایشگاهها و غرفه های فروش محصولات و تولیدات دستی هنرمندان در دستور کار میراث فرهنگی و صنایع دستی قرار دارد.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاش گفت: هنرمندان این شهرستان برای رونق دادن به کارهایشان نیازمند حمایت دولت هستند و هنرهای اصیل منطقه نیز بایستی حفظ و ترویج شود به همین سبب در نظر گرفتن مزایایی برای هنرمندان، حمایتهای بیمه ای و ساماندهی و تقویت فعالیتهای آنان در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد.
وی شرکت دادن هنرمندان فعال منطقه در اجلاس ها و نمایشگاه های بین المللی، منطقه ای، ملی و استانی را در جهت معرفی آثار و نیز فروش تولیدات آنان ضروری دانست و اظهار کرد: این اقدامات به رفع مشکلات هنرمندان کمک می کند.
انتهای پیام/4382


کد مطلب: 69985

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/69985/سالانه-۴۲۰-نفر-خاش-آموزش-های-صنایع-دستی-فرا-می-گیرند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir