کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار:

فضای مجازی نباید فرهنگ کتابخوانی در جامعه را کاهش دهد

24 آبان 1396 ساعت 16:20

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار گفت: خانواده ها باید با برنامه ریزی و آموزش فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی مانع کاهش فرهنگ کتابخوانی در جامعه شوند.


به گزارش عصرهامون، محمد امین محمدی در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: امروزه رنگ مطالعه در جامعه کم شده و جای خودرا به گوشی و فضاهای مجازی داده است و ضروری است در جامعه آثار کتاب و کتاب خوانی را پررنگ کنیم به طوری که کتاب و کتابخوانی در جامعه نهادینه تر شود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و راهکارهای خلاقانه جهت جذب کودکان و نوجوانان به مطالعه افزود: خانواده ها باید با ایجاد زمینه مسئولیت‌ پذیری کودکان و نوجوانان در زمینه فعالیت ‌های حوزه کتاب در میان همسالان شان نقش موثری در ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشند.
وی ارتباط بیشتر دانش آموزان با کتابخانه را مهم دانست و ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز فرهنگی اثرگذار در شهرها و روستاها در حال ارائه خدمات می باشند از این رو خانواده ها باید ارتباط بیشتری بین فرزندانشان با کتابخانه ها ایجاد کنند.
محمدی اذعان کرد: برای برطرف کردن مشکلات و موانع توسعه کتابخانه‌های عمومی باید تمامی ظرفیت‌های موجود استانی و ملی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به کار گرفته شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار ضمن مطلوب ارزیابی کردن روند فعالیت کتابخانه‌های عمومی و پیگیری‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چابهار، نسبت به تداوم برگزاری نمایشگاه، باشگاه و جلسات برای بررسی و تسریع در پیشرفت این حوزه تأکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر کمی و کاستی ها در کتابخانه ها رفع نشود مسلما منابع ضعیف تری برای دسترسی دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه در مطالعه کتاب وجود دارد که باید رفع و بازبینی شود.
محمدی بر لزوم ساخت و توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای به خصوص در روستا‌های متقاضی تأکید و خواستار اختصاص اعتبارات عمرانی در بخش کتابخانه سازی شد.
​انتهای پیام/


کد مطلب: 99653

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/99653/فضای-مجازی-نباید-فرهنگ-کتابخوانی-جامعه-کاهش-دهد

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir