کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعالیت 8واحد فرآوری سنگ و سنگبری در سیستان و بلوچستان/ از تولیدات خود استان بهره گیری شود

22 آذر 1396 ساعت 10:21

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 8واحد فرآوری سنگ و سنگبری در زاهدان فعال است.


به گزارش عصرهامون، سيستان و بلوچستان با برخورداري ازمعادن غني سنگ هاي ساختماني از مناطق كم نظير معدني كشور است كه این امر باعث شده تا بخش معدن را از ابـزارهاي اصلي توسعه این خطه از کشور به شمار آید.
به منظور افزايش صادرات و ايجاد ارزش افزوده از معادن استان ظرفيت هاي برجاي مانده همچنان زياد است اما دولت در سالهای اخیر سعی کرده با ورود به بخش اکتشافات این بخش را فعالتر از گذشته کند.
در سند ملي توسعه سيستان و بلوچستان هم آمده كه وجود معادن غني گشوده و ناگشوده فلزي و غيرفلزي امكان توسعه فعاليت هاي معدني را فراهم آورده و از اهداف بلندمدت توسعه استان بر استفاده از قابليت هاي اين بخش استوار خواهد بود.
یک بخش از این معادن، سنگ های زینتی هستند که برخی از آنها از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان دراین خصوص گفت: ازجمله سنگ هاي ساختماني استان مي توان به سنگ هاي گرانيت اشاره كرد كه بيشترين ذخيره آن در جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان واقع شده است.
نادر ميرشكار به خبرنگار ما افزود: اين سنگ ها براي فرآوري به واحدهاي سنگبري سیستان و بلوچستان و استان هاي اصفهان، تهران، خراسان جنوبي و كرمان حمل مي شود.
وی اظهار کرد: به طور كلي روش فرآوري سنگ هاي ساختماني، برش عمودي و صيقلي است و با توجه به ظرفیت معادن سنگ، ایجاد سنگبری ها در استان می تواند یک ظرفیتی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه تولید در استان باشد.
وي تاکید کرد: براي بهره برداران معادن استان كه متقاضي تسهيلات باشند تسهيلات ارزان قيمت توسط صندوق بيمه سرمايه گذاري فعاليت هاي معدني به معرفي شدگان پرداخت مي شود.
این مقام مسئول گفت: با خرید محصولات فرآوری سنگ استان توسط دستگاه های دولتی و پروژه های عمرانی استان شاهد رونق اقتصادی در این حوزه از تولید استان خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: با حمایت دستگاه های دولتی در پروژه های ملی، مدارس، شهرسازی وخریداری محصولات واحدهای تولیدی سنگبری استان ظرفیت این واحدها افزایش پیدا خواهد کرد و معادن مربوطه نیز فعال و در مجموع زمینه اشتغال هزار نفر فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 8 واحد فرآوری سنگ در استان با سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد ریال و در مجموع با آمار اشتغال 70 نفر و ظرفیت تولید 30 الی 40 درصد فعال می باشند.
میرشکار در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راه کاری های حمایت از واحدهای تولیدی استان ترغیب ارگانها و دستگاه های دولتی و پروژه های عمرانی برای خریداری محصولات تولیدی استان می باشد که البته در همین راستا در سلسه جلسات کارگروه استانی ستاد اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان این موضوع همواره تاکید و مصوب شده است.
 
انتهای پیام//


کد مطلب: 100232

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/100232/فعالیت-8واحد-فرآوری-سنگ-سنگبری-سیستان-بلوچستان-تولیدات-خود-استان-بهره-گیری-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir