نادر میرشکار در گفت و گو با خبرنگار
عصرهامون، افزود: در چهار ماه نخست سال تعداد یک هزار و 182 فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان اخذ شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال 96 از رشدی معادل 48 درصدی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی در این مدت، تعداد 805 گزارش به صورت تلفنی 207 گزارش با مراجعه حضوری شاکی و 64 فقره گزارش به صورت کتبی، 16 گزارش به صورت پورتال و 90 گزارش به صورت پیامگیربوده است که پس از بررسی تعداد 508 فقره گزارش متخلف
، 569 فقره گزارش غیر متخلف، 53 فقره رضایت شاکی، 52 فقره گزارش در دست بررسی می باشد.
میرشکار خاطرنشان کرد: در مجموع 60/95 درصد از شکایات بررسی شده و39/4 درصد از شکایات نیز به دلیل استعلامات و مراحل کارشناسی لازم در دست بررسی می باشد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بیان کرد: در این مدت 55/81 درصد گزارشات مربوط به حوزه کالا به ترتیب شامل میوه و سبزی، نوشابه، روغن نباتی، گوشت، لبنیات، مرغ، قند و برنج بوده است و 44/18 درصد از گزارشات مربوط به خدمات شامل کافی نت، تعمیرکارن، عکاسی و فیلمبرداری و آرایشگران می باشد.
میرشکار در پایان گفت: شهروندان عزیز می توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی – کم فروشی وتقلب – احتکار و... از طریق تماس تلفنی باشماره 124 ستادخبری سازمان در طول شبانه روز ( ازساعت 6صبح الی 13 و 16 الی 19 پاسخگویی اپراتور واز ساعت 19 به بعد از طریق تلفن پیامگیر و یا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری بصورت حضوری وکتبی گزارشات خود را ارائه کنند و پس از اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش ( متخلف – غیرمتخلف) کرده تا پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد
، از طریق پورتال سازمان به آدرسcppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات ثبت وقابل رسیدگی می باشد.
انتهای پیام//