کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس پیش بینی اداره هواشناسی خبر داد:

وزش بادهای شدید؛پدیده غالب جوی استان برای روز دوشنبه

9 دی 1397 ساعت 14:55

کارشناس پیش بینی اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید از سمت جنوب پدیده غالب در اکثر نقاط استان برای فردا خواهد بود.


علی ملاشاهی، در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون، گفت: برای روز دوشنبه پدیده غالب در زاهدان، نواحی مرکزی و حتی قسمت های جنوبی استان وزش باد شدید از سمت جنوب خواهد بود.

 وی گفت: پیش بینی می شود سرعت وزش این بادها در بعدازظهر بین 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت و در شب به بیش از 60 کیلومتر در ساعت برسد.

ملاشاهی ادامه داد: وزش باد در محورهای مواصلاتی زاهدان - بم و ایرانشهر - بم سبب ایجاد گرد و غبار و کاهش شعاع دید رانندگان در این محورها می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بعدازظهر این روز در برخی نقاط استان بویژه ارتفاعات نیمه شمالی و نوارغربی استان، رگبار خفیف و پراکنده باران رخ خواهد داد که این بارش ها در بعضی مناطق همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در استان نسبت به هفته افزایش پیدا کرده و در ادامه نیز گرم تر خواهد شد گفت: در شب گذشته دمای هوا در زاهدان به 5 درجه بالای صفر رسیده و خاش با ثبت دمای 2 درجه بالای صفر و راسک با 27 درجه به ترتیب سردترین و گرم ترین شهرهای استان بوده اند.

کارشناس پیش بینی اداره هواشناسی استان در پایان گفت: علیرغم اینکه هفته دوم زمستان را پشت سر می گذاریم، هیچ کدام از ایستگاه های استان دمای زیر صفر را گزارش نکرده است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 107038

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/107038/وزش-بادهای-شدید-پدیده-غالب-جوی-استان-روز-دوشنبه

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir