کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره هواشناسی چابهار خبر داد:

بارش دو میلیمتری باران در شهر پلان چابهار/ قایق‌ها برای رفتن به دریا احتیاط کنند

29 دی 1397 ساعت 21:46

رئیس اداره هواشناسی چابهار گفت: ظهر امروز بارش باران در شهر پلان از توابع شهرستان چابهار دو میلی متر گزارش شده است.


به گزارش عصرهامون، محمد رضا سالاری فنودی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به بارندگی های جنوب استان اظهار کرد: بارش باران به صورت رگباری در اکثر روستاهای شهرستان چابهار مخصوصا در ارتفاعات مشاهده شده و تصاویری که ارسال کردند این بارش ها احتمالا فردا هم ادامه داشته باشد.

وی افزود: طبق گزارش ها تاکنون در شهر پلان دو میلیمتر باران باریده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر باران های جنوب رگباری هستند و دقت و صحت سنجش و اندازه گیری میزان بارش با میزان تراکم وجود بارانسنجها رابطه مستقیم دارد اعلام کرد: خاصیت بارش های رگباری که از ابرهای کومه ای و جوششی نازل می شود، عدم توزیع یکسان در منطقه است. لذا برای بالا بردن دقت و ثبت بهتر بارشها باید هرچه بیشتر شبکه باران سنجی منطقه گسترده شود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان چابهار ادامه داد: طبق برنامه توسعه ای اداره کل هواشناسی استان در صورت رفع موانع و تخصیص بودجه های مورد نیاز، چندین دستگاه و ایستگاه باران سنج حتی به طور خودکار در منطقه تعبیه و نصب خواهد شد.هم اکنون تعداد 15 باران سنج در کل منطقه از زرآباد تا پسابندر پوشش شبکه باران سنجی را تشکیل می دهد.

وی گفت: امیدواریم این بارشهایی که درارتفاعات هم بیشتر دیده می شود باعث روان شدن رودهای فصلی و پر شدن آبگیرها و مخازن سدها شوند، این بارشها ممکن است باعث سیلاب نیز در منطقه شود.

به گفته وی، طی 48 ساعت گذشته تقریبا کل کشور به جز سیستان و بلوچستان شاهد بارش بودند (تصویر پیوست)



سالاری با اشاره به عدم بارش باران در چابهار گفت: اعلام میزان بارش طبق دستورالعمل باید یا بارش خاتمه پیدا کند و سامانه از محل خارج شود و سپس جمع بارش محاسبه و اعلام خواهد شد و یا در صورت تداوم بارش بر اساس ساعت مقرر شده برای صبح ساعت 03 گروینویچ (6ونیم صبح) و یا 15 گروینویچ( 6ونیم عصر ) میزان بارش اندازه گیری و اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر امروز شنبه تا صبح دوشنبه در نواحی ساحلی و روی دریا وزش باد شدید (40 تا 60 کیلومتر برساعت) برآورد می شود و علاوه بر گردوخاک و کاهش دید در خشکی، دریا نیز طی این مدت مواج خواهد شد و ارتفاع موج به حدود 1.5 تا 2 متر خواهد رسید و  ضروری است قایق های صیادی و تفریحی در رفتن به دریا احتیاط کنند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 107730

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/107730/بارش-دو-میلیمتری-باران-شهر-پلان-چابهار-قایق-ها-رفتن-دریا-احتیاط-کنند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir