کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه زاهدان:

انقلاب اسلامی در طول 40سال گذشته رو به جلو حرکت کرده است

5 بهمن 1397 ساعت 13:20

امام جمعه زاهدان گفت: انقلاب اسلامی ایران طی چهل سال گذشته موتور روشنی داشت و همیشه رو به جلو حرکت کرده است.


به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان گفت: قبل از انقلاب چند درصد شهرنشین‌ها دارای آب وبرق و تلفن بوده است اما در حال حاضر تمامی روستاهای بالای بیست خانوار کشور دارای همه امکانات هستند، طی این چهل سال، انقلاب ما موتور روشنی داشت و همیشه رو به جلو حرکت کرده است.
وی با بیان اینکه به ماه بهمن ورود پیدا کرده ایم، اضافه کرد: بهمن ماه، ماهی است که دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را دردل خودش جا داده و بیشترین شهید کشور در طی این ماه به شهادت رسیده اند.
وی تاکید کرد: باید مقایسه کنیم ببینیم در این چهل سال نسبت به قبل از انقلاب در زمینه های مختلف به مثل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی چه قدر پیشرفت کردیم.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه سربلندی امروز کشور ایران به دلیل حضور همیشگی مردم در صحنه های مختلف و پشتیبانی آنان از این نظام و انقلاب بوده است، افزود: در سال 55 هفتصد مرکز آموزش فنی و حرفه ای فعال بود اما امروزه بیش از شش هزار اموزشگاه و بیش از چهار میلیون دانشجو داریم، قبل از انقلاب 182 رشته تحصیلی در دانشگاه ها وجود داشت اما امروز بیش از 800 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های کشور تدریس می شود.
سلیمانی افزود: ایران اسلامی دربعضی از رشته های تحصیلی خود کفا شده و در بخش مهندسی، نفت، کشاورزی، هوا و فضا، دریانوردی، دانش هسته ای، سلول های بنیادی افتخارات بالایی را در جهان کسب کرده و در دنیا حرف برای گفتن داریم و در مسئله نانو نیز سرآمد منطقه و جهان است.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران جیره خور امریکا نبوده و نیست، امیدواریم دولت مردان ما با تلاش فراوان جلوی این این تورم را بگیرند و رفاه را برای این مردم فراهم کنند چرا که حق این مردم عزت و رفاه است.
وی در ادامه با بیان چندین نمونه به مقایسه قبل و بعد از انقلاب پرداخت.
انتهای پیام/


کد مطلب: 107934

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/107934/انقلاب-اسلامی-طول-40سال-گذشته-رو-جلو-حرکت-کرده

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir