کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

آموزش دانش آموزان استثنایی باید زمینه ای برای خودکفایی این قشرباشد/افتتاح مدرسه چهار کلاسه استثنایی در چابهار

9 بهمن 1397 ساعت 17:17

رئیس سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی کشور گفت: آموزش ها در مدارس استثنایی باید به گونه ای باشد که دانش آموزان بتوانند پس از فارغ التحصیل زمینه خودکفایی برایشان ایجاد شود.


به گزارش عصرهامون، مدیر آموزش و پرورش چابهار در حاشیه افتتاح مدرسه چهارکلاسه استثنایی به خبرنگار چهاربهاران گفت: مدرسه استثنایی ( پیش حرفه ای خلیج فارس) با زیربنای 200 متر مربع و با اعتبار 230 میلیون تومان افتتاح شد.

حسن نوروزی افزود: ساخت حدود دو هزار کلاس درس جدید سرانه فضای آموزشی این شهرستان را با سرانه هشت مترمربعی استاندارد کشور نزدیک می کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی کشور در این مراسم ضمن اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، موفقیت ها و پیشرفت های امروز را مرهون رشادت ها و فداکاری های شهدا دانست و اظهار کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی سقف مدارس استثنایی در کشور عزیزمان از 162 مدرسه به هزار و 564 مدرسه رسیده است.

مجید قدمی با اشاره به آموزش و مهارت های مختلف در مدارس استثنایی بیان کرد: آموزش ها در این مدارس باید به گونه ای باشد که دانش آموزان بتوانند پس از فارغ التحصیل شدن به کفایت رسیده، محصولاتی قابل عرضه تولید کرده و حتی ایجاد کارآفرینی کنند.

وی تصریح کرد: نزدیک بودن ارتباطات و تعاملات اولیاء با مدرسه، یقینا می تواند باعث استمرار آموزش بهتر، استقلال بیشتر دانش آموز و تسریع و تکمیل فرایند یادگیری شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی کشور معلم بودن را موهبتی الهی دانست و خاطرنشان کرد: معلمان و مربیان مدارس استثنایی در کنار علاقه و عشقی که به فعالیت خود دارند، باید مهارت های لازم را نیز فراگیرند، حضور معلمان در کارگاههای آموزشی باعث ارتقاء سطح علمی آنها و افزایش بهره وری می شود.

قدمی آموزش و پرورش را نهادی انسان ساز خواند و خوب عمل کردن و اثربخش بودن در این سازمان را از وظایف مسئولین و معلمان عنوان کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار دز ادامه این مراسم با قدردانی از تلاش خیران و مسئولان برای ساخت مدارس و استاندارسازی فضاهای آموزشی، اظهار کرد: شهرستان چابهار در مجموع با حدود دو مترمربع سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز کمترین سرانه آموزشی در سیستان و بلوچستان و حتی کشور را دارد.

رحمدل بامری افزود: استاندارد سازی مدارس فرسوده، حل مشکلات سرانه، آبرسانی و برقرسانی به مدارس فاقد آب و برق، اختصاص میز و نیمکت براساس آمار دانش آموزان و هوشمندسازی مدارس از نیازهای اصلی حوزه آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی بیان کرد: می طلبد خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان براساس محرومیت های هر منطقه ورود و اقدام به ساخت مدرسه کنند تا مشکلات فضاهای آموزشی مرتفع شود.

مدرسه چهار کلاسه استثنایی با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان و جمعی از مسئولان در چابهار افتتاح شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 108098

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/108098/آموزش-دانش-آموزان-استثنایی-باید-زمینه-خودکفایی-این-قشرباشد-افتتاح-مدرسه-چهار-کلاسه-چابهار

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir