کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز بکار هفتمین‌ دوره جشنواره فیلم فجر در زاهدان

12 بهمن 1397 ساعت 21:00

سی وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر و هفتمین جشنواره فیلم فجر زاهدان برای چهارمین سال متوالی در سینما هلال این شهر آغاز بکار کرد.


به گزارش عصرهامون؛ همزمان با دوازدهم فروردین ماه و اولین روز از آغاز دهه مبارک فجر، جشنواره فیلم فجر زاهدان برای‌چهارمین سال متوالی در سینما هلال این شهر آغاز شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان در این مراسم اظهار کرد: ۴ عامل اصلی را می‌توان به عنوان شاخصه های رشد سینمای ایران عنوان کرد.

به گفته مسگرانی، ورود امام خمینی(ره) به کشور و نگاه خوبی که به سینما داشتند اولین شاخصه ای بود که برای رشد و تعالی سینما در ایران می توان از آن یاد کرد که در مرحله بعد شهدایی هستند که در دوران انقلاب اسلامی و در دفاع از ارزشها به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: عنصر هنرمندان فخیم و بزرگوار سینما که هر یک نماد فرهنگ و هویت ایرانی بودند نیز در این رشد و پیشرفت تاثیر چشمگیری داشت که البته از مهم ترین عامل یعنی شاخصه مردم نباید غافل شد.

وی ادامه داد: مردم؛ رکن اصلی و ستون سینما در کشور هستند که حمایت های معنوی آنها موجب شد تا هنرمند رشد کند و بالطبع آن سینما در ایران اسلامی نیز با شکوفایی و تعالی همراه شود.

وی برگزاری جشنواره های مختلف نظیر فیلم فجر را در معرفی استان ها و پیشرفت سینمای کشور مثبت یاد کرد و افزود: امسال برای چهارمین سال متوالی سیستان وبلوچستان میزبان جشنواره فیلم فجر است که در نخستین روز از دهه فجر آغاز بکار کرد.

وی تاکید کرد: جدول پخش فیلم های جشنواره با تغییرات مختصری روبه رو شده است اما جای خوشحالی دارد که شاهد اکران فیلم های ارزشمند و با کیفیتی هستیم که این فیلم ها در سینماهای اشراق و هلال زاهدان اکران می شود.

شایان ذکر است در ادامه این مراسم حسین ریگی فیلم ساز بلوچ استان و یک نفر از عکاسان فعال در دوران انقلاب مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 108231

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/108231/آغاز-بکار-هفتمین-دوره-جشنواره-فیلم-فجر-زاهدان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir