تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۴
فرمانده نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

دو نفر از اعضای تیم ترور اخیر پاکستانی بودند

سردار پاکپور در جمع خبرنگاران گفت: دو نفر از عناصری که در تیم تروریستی جاده خاش زاهدان بودند پاکستانی بودند.
دو نفر از اعضای تیم ترور اخیر پاکستانی بودند
به گزارش عصرهامون، سردار محمد پاکپور در حاشیه مراسم «گرامیداشت شهدای مدافع امنیت و آرامش» که امروز در ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پس از آنکه قطعات خودروی انتحاری جاده خاش زاهدان را تحویل برادرانمان در نیروی انتظامی دادیم، آن‌ها مدل خودرو را به ما اعلام کردند و پس از آن نیرو‌های اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نزسا کار شناسایی، دستگیری و انهدام تیم پشتیانی کننده تروریست‌ها را آغاز کردند.

وی افزود: دو روز قبل اولین سرنخ ما که یک خانم بود شناسایی و دستگیر شد و از طریق این خانم، به افراد دیگر رسیدیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: دو نفر از عناصری که در تیم تروریستی جاده خاش - زاهدان بودند پاکستانی بودند و عامل انتحاری یک فرد پاکستانی به نام «حافظ محمد علی» بود؛ فرد دیگری از پاکستان در این تیم حضور داشتند. سه نفر از منطقه سیستان و بلوچستان بودند که دو نفر از آن‌ها دستگیر شده و یک نفر دیگر هم که متواری است ان‌شاالله دستگیر خواهد شد.

سردار پاکپور یادآور شد: این تیم تروریستی مهمات و تجهیزات بسیار زیادی آماده کرده بود و قرار بود این تیم در ۲۲ بهمن هم اقدامات انتحاری انجام دهند، ولی از آنجا که ما برای دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن تمهیدات زیادی داشتیم تروریست‌ها موقق یه انجام اقدامات تروریستی نشدند.

وی افزود: حتی در مرز هم در ایام دهه فجر، عناصر تروریست تلاش‌های زیادی برای انجام اقدام تروریستی کردند، اما موفق نشدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: اما در نهایت در جاده خاش زاهدان یک اقدام کور انجام دادند و اتوبوس حامل پاسداران را منفجر کردند.

وی افزود: از همه عزیزان‌مان که در سیستان و بلوچستان اعم از ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی که در مدت اخیر تلاش‌های زیادی داشتند تشکر می‌کنم.
 
سردار پاکپور در پایان با بیان اینکه گفت‌وگو‌های زیادی هم در سطوح نظامی و هم در سطوح سیاسی با پاکستان در حال انجام است تا آن‌ها توجه بیشتری به امنیت مرز‌های خودشان داشته باشند، گفت: ما به دنبال ریشه‌کنی گروه تروریستی جیش‌الظلم و سایر گروهک‌های تروریستی هستیم.

در شامگاه ۲۴ بهمن، گروهک تروریستی جیش‌الظلم که ترور ده‌ها مرد و زن و کودک بی‌گناه را در کارنامه خود دارد، با حمله انتحاری به اتوبوس پاسداران کشورمان در جاده خاش - زاهدان، موجب شهادت ۲۷ مرزبان ایران اسلامی و زخمی شدن ۱۲ تن از آن‌ها شد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdch66nzk23nvwd.tft2.html
منبع : عصرهامون
نام شما
آدرس ايميل شما