تاریخ انتشار :جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴
در خطبه های نماز جمعه سیستان وبلوچستان مطرح شد؛

جوانان، نقطه اتکاء انقلاب و عامل پیشرفت کشور

جمعی از ائمه جمعه سیستان و بلوچستان به تبیین نقش جوانان در توسعه و پیشرفت جامعه در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداختند.
جوانان، نقطه اتکاء انقلاب و عامل پیشرفت کشور
به گزارش عصرهامون، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب در دهه پنجم انقلاب بیانیه ای را ابلاغ کردند که میتوان آن را تمدن انقلاب اسلامی نامید.

وی با تاکید بر رشد و پیشرفت انقلاب در 4دهه اخیر گفت: انقلاب اسلامی ایران در چهل سالی که پشت سر گذاشت، فراز و نشیب‌های فراوانی را طی کرد و تلخی و شیرینی های زیادی را تجربه نمود اما همیشه محکم و استوار رو به جلو در حال پیشرفت بود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه با تاکید به اینکه نسل جوان عامل پیشرفت کشور است آنان را به عنوان نقطه اتکا انقلاب معرفی می فرمایند.

وی با اشاره به اینکه دولت عربستان با حمایت کشورهای غربی و آمریکا قصد ضربه زدن به ایران از طریق  کشورهای همسایه را دارد اظهار کرد: با تحت فشار قرار دادن مردم کشور به لحاظ اقتصادی قصد داشتند معیشت مردم را تحت الشاع قرار دهند، اما به فضل الهی شکست خوردند و به عوامل تروریستی روی آوردند که چند ماه قبل در اهواز و چند روز قبل هم در زاهدان حادثه تلخی را رقم زدند، اما این نمی دانند که این مردم هوشیار ترند و به کوری چشمشان حماسه بیست و دوم بهمن را باشکوه تر خلق می‌کنند.

خطیب جمعه زاهدان با بیان اینکه لازم است تا دولت عربستان و این تروریست‌ها بدانند خون این پاسداران عزیز و خون مردم مظلوم یمن پایمال نخواهد شد تصریح کرد: روزی خواهد رسید که این ظلم به خود این ستمگران برگردد و خشم الهی در عربستان دامن ظالم را خواهد گرفت.

باید به جوانان انقلابی در عرصه‌های مدیریتی میدان داده شود
حجت السلام و المسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته چابهار با اشاره به اینکه ناتوانی مدیران به حساب اسلام و انقلاب اسلامی نیست اظهار کرد: ناتوانی مدیران را بلکه باید به حساب دنیا طلبی و اشرافی گری برخی مسئولین گذاشت و مراقبند رنگ ریششان سمه ای وارد نشود و با کفش بر روی فرش می روند تا درخت را آب دهند این تجمل گرایی در مدیریت به فرموده امام راحل باید حذف شود.

وی سوء مدیریت ها را یکی از ضعف های امروز کشور دانست، ادامه داد: امروز برای پیشبرد اهداف نظام در حوزه های مختلف به ویژه در بخش اقتصادی نیازمند مغزهای کارآمد، کارآفرین، متخصص و اندیشمند در همه زمینه ها هستیم.

خطیب نماز جمعه چابهار اقزود: امروز سالروز کودتای ننگین رضاخان است که فاقد شعور سیاسی بود و آلت دست انگلیس به نفع بیگانگان با قلدوری و بی شعوری در 50 سال عمر پهلوی بسیار رقت بار بود.

وی بیان کرد: کار پهلوی اسلام ستیزی، کشف حجاب، تخریب کشاورزی، ترویج فساد، تضعیف جایگاه روحانیت، افزایش فقر و بخشش خاک ایران و دنباله این قراردادها مانند پالرمو و FATF باید محو شود و نانجیب پهلوی در شط العرب اروند را واگذار کرد و خیانت های بزرگی به این کشور کردند.

حجت السلام موسوی گفت: اینکه مقام معظم رهبری این همه تاکید دارد که کار را به جوانان بسپارید همانند شهید باکری که عمار یاسر علی مطرح است لشکر 31 عاشورا در جزیره مجنون غوغا کرد و امروز ما در بین جوانان باکری های بزرگی داریم و پیروپاتال های مسئول باید کنار زده شوند و به جوانان انقلابی بها داده شود.

وی ادامه داد: امروز دو تا شرکت ماشین سازی هر نوع بلایی که می خواهند سر مردم در می آورند و دولت دم نمی زند چرا جوانان را وارد این میدان ها نمی کنید یه سرباز ارتش توانسته قطعه ای از هواپیما را بسازد که خود روسیه نتوانسته آیا هنوز نابغه نداریم تا به جوانان اکتفا کنیم.

امام جمعه چابهار تصریح کرد: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور حل شود، باید به جوانان میدان داده شود، و جوانان امروز ایران می توانند با معجزه آفرینی ملت ایران را در این مقطع کمک کنند.

وی گفت: ما باید با فرهنگ غرب مقابله کنیم یه خانم الان برایش شرافت دارد که منشی اداره باشد اما نمی خواهد بگوید من مادر چند فرزندم، فاطمه (س) ریشه فرهنگ اسلام ناب نبوی می باشد که باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از مواخذه خدا در نماز اول وقت ترسید تا ثمرات ایمان به ما برسد اکثرا مردم بخاطر ترس از مدیر خود کارشان را به درستی و سروقت در ادارات انجام می دهند باید ترس از خداوند را برای امورات واجب دینی در دل نهادینه کرد.

سازش بعضی از کشورهای اسلامی با استکبار جهانی
حجت الاسلام و المسلمین مراد نورایی یار در جمع نمازگزاران روز جمعه شهرستان سراوان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام، گفت:  20 جمادی الثانی روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س)  است که امید می رود بتوانیم با برپایی مراسمات جشن در ولادت ها و مراسم سوگواری در شهادت های ائمه اطهار (ع) مهارت های الهی را کسب کنیم.

 وی افزود: هدف از برگزاری مراسمات جشن و سوگواری در ولادت ها و شهادت ها رسیدن به اهداف ائمه اطهار (ع)  است.

 امام جمعه موقت شهرستان سراوان ادامه داد: بهره مندی از گنجینه بی پایان موجب مانا و ماندگاری در تاریخ می شود که می طلبد هموراه به یاد اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشیم.

 حجت الاسلام و المسلمین نورایی یار با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) همواره به ما روحیه مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی را آموختن، یادآور شد: حضرت فاطمه (س) به ما درس دفاع از ولایت و دفاع از آرمان ها و ارزش ها را آموخت.

وی خاطر نشان کرد: امروزه مقام معظم رهبری مورد هجمه های گوناگون دشمن قرار گرفته اند که باید از مقام عظمای ولایت فاطمه وار حمایت و دفاع کنیم  چرا که ارزش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران از ولایت فقیه است.

 امام جمعه موقت شهرستان سراوان ادامه داد: ایران تنها کشور در جهان است که علی رغم همه تهدید ها و تحریم ها تبعیت از اهل بیت (ع) دست بیعت به یزید زمان را نداده است اما کشورهایی در جهان اسلام دست بیعت و سازش با استکبار جهانی در قتل و غارت مسلمانان در اقصی نقاط جهان داده اند.
 
وحدت و تقریب مذاهب به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان میرجاوه،اظهار کرد: نیکی به برادران دینی سفارش دین مبین اسلام است نیکی و احسانی که انسان به برادران دینی و هم‌نوعان خود می‌کند، در حقیقت بازگشتش به خود انسان است و فرد نیکوکار با احسان و نیکوکاری، شخصیت خود را کامل می‌ کند.

وی افزود: امروز دشمنان هجمه ای گسترده اعم از جنگ اقتصادی و جنگ روانی را از طرق فضای مجازی علیه کشور در پیش گرفته است بخش اعظم مشکلاتی که مطرح می شود سیاه نمایی دشمنان از طریق ابزار رسانه ای و فضای مجازی است وگرنه مشکلات جزیی در تمام کشورها وجود دارد و تنها کشور ما با مشکل اقتصادی روبرو نیست.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی کشور ناشی از جنگ اقتصادی است که دشمن با اعمال تحریم های ظالمانه بر کشور ما وارد کرده است با نگاهی به کشورهای اروپایی می بینیم تمام این کشورها با انواع مشکلات اقتصادی روربرو هستند اما با نادیده گرفتن مشکلات مردم خود علیه کشور ما دست به سیاه نمایی می زنند و دشمنان با سیاه نمایی سعی در ایجاد آشوب در کشور را دارند.

مولوی ریگیان پور تاکید کرد: وحدت و تقریب مذاهب به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است امروز دشمنان اسلام به دنبال تفرقه افکنی در جهان اسلام هستند وسعی دارند با ایجاد تفرقه بر دنیای اسلام حکومت کنند.

وی اذعان کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب و ایادی استکبار جهانی 27 جوان برومند انقلاب و پاسدار مرزهای این کشور را ناجوانمردانه به شهادت رساندند اما دشمنان بدانند ملت ما با این توطئه ها دست از حمایت از انقلاب خود برنمی دارند و انتقام خون شهدایمان را از ترورریست ها خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
 
  https://www.asrehamoon.ir/vdcb99b8srhbggp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما