کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور ۱۳۰ نجاتگر هلال احمر سیستان و بلوچستان در دوره بازآموزی امداد و نجات بندر کنارک

7 اسفند 1397 ساعت 14:06

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و شروع مسافرت های نوروزی، آخرین دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان به میزبانی پایگاه امداد و نجات ساحلی کنارک با حضور ۱۳۰ نفر از نجاتگران استانی در کنارک برگزار شد.



به گزارش عصرهامون به نقل از چهاربهاران احمد علی موهبتی در بازدید از دوره باز آموزی طرح ملی امداد ونجات هلال احمر سیستان و بلوچستان به میزبانی شهرستان کنارک که به مدت چهار روز برگزار می شود اظهار کرد: این دوره بازآموزی در دو دوره تیمهای برادران ازشهرستانهای زهک، چابهار، کنارک، نیکشهر و فنوج وخواهران (تیمهای توانا) از ۴شهرستان کنارک، چابهار، زهک وزاهدان از ۶ اسفند آغاز شده و تا نهم اسفند ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به حضور ۱۳۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در کنارک افزود: در روز اول این دوره، مباحثی از جمله آشنایی با خودروی نجات و تجهیزات آن، آشنایی با خودروی آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت صحنه، رهاسازی و تثبیت خودرو و در روز دوم تثبیت پزشکی، مدیریت راه هوایی، آتل بندی و CPR مرور انجام شده است.
استاندار ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره، افزایش آمادگی و بالا بردن توان عملیاتی نجاتگران و همچنین کاهش تلفات جاده ای و دریایی ونیز شتاب دهی در خدمت رسانی به حادثه دیدگان است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای هلال احمر همواره نشان داده اند در سوانح و بلایای طبیعی توانسته اند کمک های مفید و اثرگذاری را برای سانحه دیدگان انجام و در کاهش اثرات سوانح موثر باشند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 109250

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/109250/حضور-۱۳۰-نجاتگر-هلال-احمر-سیستان-بلوچستان-دوره-بازآموزی-امداد-نجات-بندر-کنارک

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir