کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از بوسه مرگ تا عصاره حیات

8 اسفند 1397 ساعت 12:16

یک فوق تخصص بیماری های نوزادان گفت: رعایت مسائل بهداشتی و تغذیه نوزاد با شیر مادر می تواند تاثیر بسزایی در سلامت و رشد وی داشته باشد.


عبدالحسین عباسی، در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه رعایت مسائل بهداشتی بعد از ولادت نوزاد بسیار حائز اهمیت است تاکید کرد: بوسیدن و لمس کردن نوزاد می تواند سبب بروز آلودگی و بیماری در وی شده و باید تا جایی که امکان دارد از آن جلوگیری شود.

وی گفت: این مساله به شکل قابل توجهی در افزایش ریسک ایجاد عفونت در نوزاد موثر بوده و در صورت ضرورت برای لمس او، فرد حتما باید دست خود را شسته و استریل کند.

وی با بیان اینکه یکی از فرهنگ های غلط رایج در جامعه بردن طفل نزد بزرگان و دست به دست کردن اوست تصریح کرد: متاسفانه این مساله به ويژه در استان ما چندان رعایت نمی شود و گاها مشاهده می شود که حتی اقوام و همسایه ها نیز به دیدن نوزاد می روند.

عباسی گفت: لمس نوزاد توسط مادر به سبب شیر دادن و تماس مداوم با فرزندش، کمتر موجب ایجاد عفونت و بیماری می شود.

وی خاطرنشان کرد: حتی پزشک نیز برای معاینه ابتدا باید دست خود را شسته و استریل کند، بعد به معاینه نوزاد بپردازد.

عصاره حیات
وی تغذیه نوزاد با شیر مادر در رشد و سلامت وی تاثیر به سزایی دارد اظهار کرد: شیرمادر در مقایسه با شیرخشک علاوه بر اینکه باعث کاهش ریسک عفونت در نوزادان می شود، به لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه تر است.

وی افزود: تقویت سیستم ایمنی، افزایش هوش، افزایش میزان وزن گیری بهبود عملکرد ارگان های مختلف بدن وی از دیگر فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر است.

عباسی تصریح کرد: همچنین نوزادانی که از شیرمادر تغذیه می کنند در بزرگسالی کمتر دچار عوارضی نظیر اضافه وزن، فشار خون و بیماری های متابولیسمی می شوند.

وی اذعان کرد: امروزه مشخص شده که استفاده از شیر مادر حتی در زمینه های رفتاری، روانی و اجتماعی نوزاد نیز در آینده تاثیرگذار است.

این فوق تخصص بیماری هایی نوزادان تاکید کرد: شیرخشک یک دارو تلقی می شود و والدین نباید بدون مشاوره و تجویز پزشک، حتی به عنوان یا غذای کمکی نوزاد از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 109270

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/109270/بوسه-مرگ-عصاره-حیات

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir