تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۴
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان از اهداء خون توسط هزار و 292 نفر از مردم استان در شب های پرفضیلت قدر خبر داد.
اهداء 1292 واحد خون توسط سخاوتمندان سیستان و بلوچستانی
سهیلا خسروی در گفتگو با عصرهامون، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون، 4هزار و 642 نفر جهت اهدای خون به این سازمان مراجعه کرده اند که 3هزار و 656 نفر موفق به اهدای خون شده اند.

وی افزود: همزمان با لیالی قدر در سیستان و بلوچستان، هزار و 588 نفر با مراجعه به پایگاه های انتقال خون سراسر استان جهت اهداء خون مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: از مجموع این مراجعین، هزار 292 نفر موفق به اهداء خون شده اند که 72 نفرشان زن و بقیه مرد بوده اند؛ همچنین 869 نفر اهداء کننده مستمر و 84 نفر برای بار اول تجربه اهداء خون داشته اند.

مدیرکل اهداء خون استان با بیان اینکه اهداء خون هیچ مشکلی برای فرد روزه دار ایجاد نمی کند و افراد سالم می توانند بعد از افطار، خون اهداء کنند بیان کرد: 6 تا 8 ساعت بعد از خوردن سحری نیز بهترین زمان برای اهدا است.

وی ضمن دعوت از شهروندان برای حضور و مشارکت در این امر خداپسندانه، از حضور طایفه های مختلف برای اهداء دسته جمعی خون خبر داد و گفت: فرهنگ سازی و ترویج این مساله به ویژه در سیستان و بلوچستان می تواند تا حد زیادی موجب کاهش دغدغه ها در زمینه تأمین فراورده های خونی برای بیماران شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پایگاه انتقال خون زاهدان از ساعت 7 صبح تا 12 شب، زابل در دو شیفت صبح 7 الی 14 و 16 الی 23 شب، ایرانشهر در دوشیفت صبح 7 الی 14 و 17 الی 23 شب و چابهار در دوشیفت صبح 7 الی 14 و 17 الی 23 شب پذیرای اهدا کنندگان سخاوتمند خون هستند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcepw8zejh8zxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما