تاریخ انتشار :جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۰
این اولین بار در سال ۲۰۱۹ نیست که توئیتر با مشکل امنیتی خطرناک مواجه می‌شود.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به فاصله کمتر از چندروز نسبت به مشکل امنیتی قبلی، اختلال امنیتی دیگری از توئیتر کشف شد. یک محقق امنیتی فضای مجازی به نام ابراهیم بی‌لیک اعلام کرده نسخه اندروید توئیتر اختلالی دارد که به او اجازه داده به شماره تلفن همراه ۱۷ میلیون کاربر دسترسی پیدا کند. بی‌لیک با ساختن، تغییر تصادفی و پی در پی شماره‌های تلفن و در نهایت بارگذاری آن‌ها بر روی توئیتر توانسته به این اصل دست یابد که چه کسانی با این شماره‌ها در توئیتر حساب کاربری دارند. این کاربران در کشور‌هایی از جمله فرانسه، آلمان و ترکیه بوده‌اند. برخی از این شماره‌ها به مقامات عالی رتبه و یا افراد مشهور تعلق داشته است.
توئیتر بی‌لیک را تنبیه کرد
بی‌لیک توئیتر را در جریان این مساله قرار نداد و فقط به برخی افراد به صورت مستقیم اطلاع داد، این امر باعث شد تا توئیتر اکانت این شخص را مسدود کند. سخنگوی توئیتر ساعاتی پیش اعلام کرد که این چنین مشکلاتی از سوی این شرکت بسیار جدی گرفته می‌شود و مسئولین آن در حال رفع این مشکل هستند. همچنین آن دسته از حساب‌های کاربری که تلاش بر سوءاستفاده از این اشکال را داشته‌اند از سوی توئیتر به کلی حذف شده‌اند. این شرکت دلیل مسدود کردن حساب کاربری بی‌لیک از ترس و یا دشمنی نبوده، عدم همکاری بی‌لیک با توئیتر و در جریان گذاشتن خبرگذاری‌ها قبل از این شرکت، دلیل اصلی مسدود شدن حساب این شخص بوده است. توئیتر همچنین افزود " ما روزانه صد‌ها حساب کاربری که قصد ایجاد اختلال در سیستم‌های ما را دارند مسدود می‌کنیم و دیگر زمانی برای کلنجار رفتن با کاربران بی‌مسولیت دیگر را نداریم".
یک سال بد برای توئیتر
این طور که پیداست امسال سال خوبی برای شرکت توئیتر نبوده است. همانطور که می‌دانید حساب‌های توئتر پیش‌تر اطلاعات موقعیت مکانی کاربران را به صورت تصادفی پخش می‌کردند. درست است که تا کنون هیچ گونه آسیب جدی از طریق این ایرادات به کاربران این مجموعه وارد نشده، اما با این حال توئیتر موظف است برای آرامش خاطر کاربران خود هم که شده دقت خود را در مسائل امنیتی افزایش دهد.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdciyvazyt1azy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما