تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
در این گزارش، به موضوعاتی که علم بشر تا کنون جوابی برای آن نداشته است، پرداخته‌ایم.
بررسی ۷ موضوع اسرارآمیز و کشف نشده در دنیای امروز
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تعریف "رمز و راز" در طول قرن‌ها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. به نظر می‌رسد تا قرن سیزدهم، حتی طبیعت نیز اسرارآمیز بود، اکنون شناخت ما از جهان به لطف پیشرفت‌های تدریجی در علم و فناوری بسیار بهتر شده است. این بدان معنا نیست که ناشناخته‌ها دیگر وجود ندارد. همیشه چیزی وجود دارد که دانش فعلی ما نمی‌تواند توضیح دهد. در حقیقت، دانستن چیز‌هایی که ما هنوز نمی‌دانیم برای رشد و پیشرفت جامعه ضروری است.
با این حال، برخی از اسرار پایدار نیستند، اما به نظر می‌رسد هرچه بیشتر به آن‌ها نگاه کنیم، بیشتر به سمتشان می‌رویم، ناشناخته‌تر می‌شوند. در اینجا از حیات وحش اسرارآمیز در قطب جنوب تا اینکه چگونه خورشید کار می‌کند، مطالبی بیان شده است؛ و از هفت رمز و راز حل نشده سخن گفته شده است که آخرین باری که بررسی کردیم، ما را بسیار متحیر کرد. در واقع در این گزارش به موضوعاتی پرداخته می‌شود که هر چه بیشتر برای شناخت آن به جلو می‌رویم، با علامت سوال‌ها و موضوعات ناشناخته شده بیشتری، رو به رو خواهیم شد.

۷- خورشید، گوی اسرار آمیز جوشان
در زمان قدیم، خورشید برای انسان یکی اسرارآمیزترین عناصر جهان بود. امروزه درک ما از خورشید نسبت به آن زمان کاملاً بهبود یافته است. با استفاده از علم مدرن، ما اکنون می‌دانیم که گرمای خورشید ناشی از واکنش‌های پیچیده هسته‌ای درون آن است. با این حال خورشید هنوز اسرار بسیاری را در خود نگه می‌دارد که ممکن است هرگز جواب آن را ندانیم، زیرا رفتن به آنجا غیرممکن است.
این بدان معنا نیست که نمی‌توانیم به خورشید نزدیک شویم، گروه‌های علمی زیادی در تلاش‌اند تا ماهواره‌های تحقیقاتی را به نزدیک‌ترین فاصله ممکن از خورشید بفرستند. بر اساس مشاهدات جدید؛ همه چیز در مورد خورشید واقعاً بسیار آشفته‌تر از آنچه که قبلاً تصور می‌کردیم است. یک کاوشگر جدید دریافت که سطح خورشید به طور مرتب با امواج مغناطیسی چنان قدرتمند می‌شود که به طور موقت میدان مغناطیسی محلی را معکوس می‌کنند. مهمتر از همه، آن‌ها دریافتند که امواج و باد‌های خورشیدی در خورشید حداقل بیست برابر سریعتر از هر مدل استاندارد خورشیدی ما حرکت می‌کنند.

۶- قطب جنوب، سرد، یخ، سفید
وقتی برای اولین بار تحقیقات علمی و مستندسازی همه گونه‌های روی زمین را شروع کردیم، با این فرض کار می‌کردیم که زندگی در مناطق معتدل جهان متنوع‌تر خواهد بود، هرچند که به تدریج فهمیدیم، این طور نیست. در حقیقت زندگی در برخی از نامعتدل‌ترین مناطق جهان بسیار متنوع‌تر و پررونق‌تر است و ما هنوز دلیل آن را کشف نکردیم.
یکی از این مناطق قطب جنوب است، به نظر می‌رسد تنها قاره‌ای که به طور دائمی سکونت در آن غیرممکن باشد همین قطب جنوب یخ‌زه است. توجه داشته باشید، این یکی از نامعتدل‌ترین مکان‌های جهان است، به حدی که باید برای پوشیدن لباس غواصی یک ساعت زمان را اختصاص دهید. تجهیزات غواص در اینجا حدوداً ۲۰۰ پوند گرانتر است، زیرا اگر سعی کنید با تجهیزات غواصی معمولی شیرجه بزنید، در طی ده دقیقه خواهید مرد، در حالی که ما همیشه می‌دانستیم که آب‌های زیر قطب جنوب اسرار خاص خود را دارند، هیچ کس تصور نمی‌کرد که این یک اکوسیستم پر جنب و جوش برای زندگی گیاهان و حیوانات باشد.
همان موقع بود که عکاس به طبقات پایین‌تر از طبقه خود راه پیدا کرد و متوجه شد که تنوع و تعداد بسیار زیادی از ارگانیسم‌ها از عنکبوت‌های دریایی گرفته تا مرجان‌ها و ستاره‌های دریایی در آنجا وجود دارند که خانه جهنمی نامیده می‌شد. دریای عمیق قطب جنوب با کمال تعجب با زندگی هزاران گونه دریایی یکی از متنوع‌ترین اکوسیستم‌های طبیعی است.

۵- در کهکشان پر رمز و راز چه می‌گذرد؟
جهان فراتر از سیاره کوچکی که ما آن را خانه می‌نامیم یک مکان مرموز است. اگرچه ما قطعاً به حل برخی از آن راز‌ها نزدیک‌تر هستیم، اما هنوز چیز‌های زیادی در مورد جهان بیرون از سیاره ما وجود دارد که ما چیزی در مورد آن‌ها نمی‌دانیم. حقیقت تلخ این است که هر وقت به یک فناوری جدید برای نزدیک‌تر شدن به جواب‌ها دست می‌یابیم، با سؤالات حتی بیشتر از گذشته مواجه می‌شویم.
ما از کاوشگر فضایی بی‌سرنشین میان سیاره‌ای وُویجر ۲به همراه وویجر ۱ استفاده کردیم. یکی از اهداف اصلی آن درک آنچه که فراتر از مرزهای هلیوسفر اتفاق می‌افتد، است. هایوسفر محدوده میدان مغناطیسی خورشید است که ما را از همه اشعه‌ها محافظت می‌کند.
آنچه در آنجا یافتیم، به هیچ وجه با محاسبات ما مطابقت نداشت. برای مثال، میدان مغناطیسی فراتر از هلیوسفر تقریباً دو تا سه برابر قوی‌تر از حد انتظار است. این بدان معناست که ذرات بین ستاره‌ای فشار بیش از ده برابر فشار الکترومغناطیسی را که قبلاً تصور می‌کردیم اعمال می‌کنند، این برای دانشمندان که نیاز به دقت و صحت این رقم‌ها برای درک بهتر جهان دارند، بسیار رمزآلود است. آن‌ها همچنین در فضا حفره‌های زیادی یافتند که مرز بین هلیوسفر و فضای بین ستاره‌ای را نشان می‌دهد.

۴- گذشته و سرنوشت زمین، یک علامت سوال بزرگ
در طول تاریخ، این سؤال در ذهن همه ما وجود دارد که دقیقاً از کجا آمده‌ایم. برای برخی، این یک سوال فلسفی، اما برای دانشمندان، این یک سوال واقعی است. حتی اگر اخیراً در این زمینه گام‌های بلندی برداشته باشیم، اما هنوز هم تا حد زیادی اسرارامیز است که چگونه زندگی انسان و به طور کلی زندگی از لحاظ جسمی از روی زمین آغاز شد.
در حالی که ما به سؤالات بسیاری در مورد منشاء حیات روی کره زمین پاسخ داده‌ایم، تیم‌های تحقیقاتی به یافته‌هایی می‌رسند که به سادگی دانسته‌های مارا رد می‌کنند. به عنوان نمونه، در سنگ‌های یافت شده به ویژه از دوره کامبری، گونه‌های مختلف بیگانه‌ای پیدا شده که بسیاری از آن‌ها، نمی‌توانند طبق  مدل‌های تکاملی ما طبقه بندی شوند و این این کل سیستم طبقه‌بندی تاریخی و حیوانات ما را تغییر می‌دهد.

۳- تکامل لاک پشت‌ها اسرارامیز است
لاک پشت‌ها نقش جالبی را در شجره‌نامه  حیوانات ایفا می‌کنند. لاکپشت به راحتی با به دنیا آمدن تخمش، خود را از نقش پر زحمت و در عین حال بسیار مهم زندگی، رهایی می‌بخشید. اگر فکر می‌کنید ردیابی تکامل آن آسان است، اشتباه فکر می‌کنید. دانشمندان هرگز تصور صحیحی درباره این که لاک پشت‌ها از کجا به وجود آمده اند، ندارند، اگرچه درک اولیه ما از آن‌ها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.
یافته‌های ما با کشف اخیر یک حیوان لاک پشت مانند حدود ۲۲۰ میلیون سال پیش به چالش کشیده شد. به گفته دانشمندان، حیواناتی که باید در شجره‌نامه لاک پشت قرار داشته باشد، باید منقار و یک جفت سوراخ در پشت خود داشته باشد، دقیقاً مانند لاک پشت‌ها؛ که اگر آن را با دیگر فسیل‌های یافت شده در آن زمان بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که آن‌ها با این کشف همخوانی ندارند. به نظر می‌رسد اجداد لاکپشت‌ها، دایناسورهای منقرض شده باشند.

۲- سیاره زحل، همچنان ناشناخته
اگرچه در ابتدا ما اطمینان داریم که بازدید از دنیای بیگانه سرگرم‌کننده است، اما این هیجان خیلی زود از بین می‌رود. هر وقت از سیاره زحل یا یکی از قمر‌های آن بازدید می‌کنیم، چیزی کاملاً متفاوتی پیدا می‌شود که قابل درک نیست. اگر حلقه‌های آن را در نظر بگیریم بیشتر مرموزتر می‌شود و بیشتر ما سعی می‌کنیم آن‌ها را بفهمیم. می‌دانیم که آن‌ها از یخ و سنگ تشکیل شده‌اند و به دلیل سنگین بودن ۶۲ قمر زحل، همیشه دارای امواج در حال حرکت به سمت بیرون هستند، اما برخی یافته‌های اخیر نشان می‌دهد، موج‌هایی نیز دارند که به سمت داخل حرکت می‌کنند. آن‌ها نمی‌دانند چه چیزی باعثاین اتفاق شده است، همچنین این واقعیت وجود دارد که طبق مطالعه اخیر، حلقه بیرونی آن بسیار بزرگتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، بوده باشد.

۱- ریاضی با میزان گسترش جهان موافق نیست
اگر اطلاعاتی در این باره ندارید، ما به شما توصیه می‌کنیم که گزارشی پیرامون چگونگی کشف اولیه موضوع  گسترش جهان را بخوانید. این کشف، ثابت کرد که همه چیز، در همه جا همیشه در حال حرکت است. اما سولات زیادی در این مورد وجود دارد، مانند میزان گسترش آن، یا اینکه آیا این گسترش به طور نامحدود انجام می‌شود.
با توجه به تحقیقات اخیر، ما نه تنها به پیدا کردن جواب‌ها نزدیک نیستیم، بلکه همچنان چیز‌هایی را پیدا می‌کنیم که کاملاً ما را از مسیر دور می‌کنند. محاسبات میزان گسترش جهان مقادیر مختلفی را بسته به نوع اندازه‌گیری آنها، ارائه می‌دهند. اگر آن را با مطالعه قسمت‌های زیرین بیگ بنگ، محاسبه کنید، این مقدار کاملاً متفاوت از محاسبه آن از تابش زمینه کیهانی است.
این مخالف با قانون اساسی ریاضیات و جهان است. به گفته برخی، ممکن است به یک علم کاملاً جدید نیاز داشته باشد تا اختلاف را به حساب آورد، زیرا نرخ واقعی گسترش تنها در صورتی می‌تواند یک ارزش باشد که ما طبق قوانین فعلی ریاضی و علوم خود گام برنداریم.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcezo8znjh8z7i.b9bj.html