کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان خبر داد

کنترل واردات دام توسط 60واحد قرنطینه دامی

18 دی 1398 ساعت 10:29

مهدی حسینی گفت: 60واحد قرنطینه دامی در طول مرزهای استان واردات دام را تحت کنترل دارند.


مهدی حسینی، مدیر کل دامپزشکی استان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: به منظور ساماندهی ورود دام وانجام خدمات بهداشتی از جمله پلاک کوبی، سمپاشی و معاینه بالینی 60واحد قرنطینه دامی در مبادی مرز در شهرستان های  هیرمند، سراوان، چابهار، سرباز و میرجاوه تحت نظارت اداره کل دامپزشکی بطور شبانه روزی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 32هزار راس گاو و گوساله، 10هزار نفر شتر و22هزار  راس گوسفند و بز خدمات بهداشتی را از مراکز قرنطینه ای مرزی دریافت و وارد استان شدند.

حسینی با اشاره به اهميت مراکز قرنطینه در نوار مرزی افزود: هیچ سابقه بهداشتی از دامهای آنسوی مرز وجود ندارد بنابراین انجام خدمات کنترلی در طی دوره قرنطینه جهت کنترل ورود عوامل عفونی به کشور بسیار ضروری است.

این مقام مسئول ادمه داد: دوره قرنطینه دام در مرز با توجه به اینکه دام پرواری، کشتاری ومولد باشد بین پنح تا 17روز می باشد که پس از طی این دوره ها مجوز ورود به کشور را دریافت می‌دارند.

شایان ذکر است 8 کشتارگاه  صنعتی فعال در استان سیستان وبلوچستان وجود داردکه کار کشتار دامهای وارداتی و بومی  را انجام می دهند.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 119399

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/119399/کنترل-واردات-دام-توسط-60واحد-قرنطینه-دامی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir