کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان خبر داد

خسارت بیش از ۲۵۰میلیارد تومانی سیل به تاسیسات آبی و خاکی

7 بهمن 1398 ساعت 8:02

جعفر زربافتی گفت: سیل دیماه امسال بیش از ۲۵۰میلیارد تومان به تاسیسات آبی وخاکی ومنابع آبی خسارت وارد کرد.


به گزارش عصرهامون، بارندگی‌های شدید وطغیان سهمگین رودخانه ها در جنوب سیستان وبلوچستان خسارت سنگینی به زیر بخش‌های مختلف کشاورزی استان خصوصا به منابع آبی و تاسیسات آبی خاکی تحمیل کرد.

جعفر زربافتی،مدیر  آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با احصای  نیازهای ضروری مرمت وبازسازی منابع آبی در شهرستان های خسارت دیده از سیل در اولین فرصت ۲۸کیلومتر لوله انتقال آب با سایزهای ۶۳تا ۱۶۰میلیمتر و هفت هزار پاکت سیمان تهیه و با ۴۰دستگاه تریلر وخاور به این مناطق ارسال کرده ایم.

 وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۵درصد کشاورزی جنوب استان وابسته به آب قنات وچاه وچاهک می باشد بازسازی و مرمت منابع آبی تخریب شده برای حفظ و پایداری کشاورزی و کاهش خسارت  به مزارع و باغات ضروری است.

مدیر  آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه افزود: برای تهیه و ارسال لوازم ضروری بازسازی تاکنون ۶میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: سیل دیماه، با تخریب هزار و ۴۶۸حلقه چاه وچاهک، ۵۴۰رشته قنات، ۱۶۲باب استخر ذخیره آب، ۱۰۲کیلومتر لوله انتقال آب ،بیش از ۲۵۰میلیارد تومان به تاسیسات آبی وخاکی ومنابع آبی خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 120146

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/120146/خسارت-بیش-۲۵۰میلیارد-تومانی-سیل-تاسیسات-آبی-خاکی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir