کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر؛

دستفروشان اجازه بساط‌ گستری در معابر پرتردد را ندارند

26 فروردين 1399 ساعت 8:03

ابوذر کوثری از ساماندهی دستفروشان در محدوده خیابان کلات خبر داد و گفت: ۳۰۰غرفه در این خیابان و حدود ۱۵۰ غرفه در معبر جنوبی پارک فجر ایرانشهر تعبیه خواهد شد.


به گزارش عصرهامون؛ دستفروشی جدا از مخدوش کردن چهره بصری در شهرها، ایجاد ترافیک، سد‌ معبر و با توجه به وضعیت کنونی جامعه به مکانی برای شیوع گسترش بیماری کرونا تبدیل شده است‌.

ابوذر کوثری، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: شرایط آزاردهنده فعلی از قبیل شلوغی و ترافیک سنگین مرکز شهر، نمای بد بازار، شرایط بهداشتی نامطلوب، چشم هر بیننده ای را آزار می دهد که این مساله در شان شهر تاریخی و بزرگی چون ایرانشهر نیست.


وی افزود: یکی از مکان های شلوغ، بدنما و پر ازدحام در این اوضاع کرونا؛ خیابان کلات می باشد که مربوط به دست فروشان است و از این تهدیدی که اکنون در جامعه توسط این ویروس ایجاد شده است؛ باید به عنوان یک فرصت استفاده کرد.


فرماندار ایرانشهر در تکمیل مطلب فوق؛ ادامه داد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، فعالیت دست فروشان در محدوده خیابان کلات فعلا ممنوع است اما مغازه داران می توانند از ۳ روز آینده و پس از انجام تمهیدات لازم ( خط کشی و جانمایی غرفه ها توسط شهرداری) فعالیت خود را آغاز کنند‌.

وی اضافه کرد: شهرداری نسبت به ایجاد سکوهای ساماندهی دست فروشان در معبر جدید واقع در ضلع جنوبی پارک فجر حدفاصل خیابان ابوذر_ کلات موظف است، ظرف ۲هفته اقدام کند.

فرماندار ایرانشهر عنوان کرد: اصناف و مغازه داران محدوده خیابان کلات نیز موظف به همکاری با نیروهای شهرداری و ماموران اداره اماکن نیروی انتظامی می باشند؛ به گونه ای که پیاده روهای مقابل مغازه ها پاکسازی شده و دستفروشان حق اتراق در آن جا را ندارند.

وی تصریح کرد: براساس برآورد کارشناسی مدیران شهری حدود ۳۰۰ غرفه در خیابان کلات و حدود ۱۵۰ غرفه در معبر جنوبی پارک فجر باید تعبیه شود و پس از فروکش کردن بیماری کرونا به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 122767

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/122767/دستفروشان-اجازه-بساط-گستری-معابر-پرتردد-ندارند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir