کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛

ماسک سه لایه جراحی، بهترین محافظ در برابر کرونا

28 فروردين 1399 ساعت 10:34

عبدالرزاق پاکزاد گفت: استفاده از ماسک های سه لایه جراحی ۹۰ درصد نیاز محافظت تنفسی کارکنان بیمارستانی برای پیشگیری از انتقال کرونا ویروس را تامین می کند.


به گزارش عصرهامون ؛ عبدالرزاق پاکزاد، دبیر ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به خبرنگار زاهدنیوز گفت: شناخته شده ترین انواع ماسک ها شامل ان 95، ان 99 و ماسک های 3 لایه، 5 لایه و 7 لایه یکبار مصرف هستند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود در مورد ویروس کووید-19، ماسک های استاندارد جراحی که از الیاف ریخته شده و نه بافته شده، و نه دوخته شده ساخته شوند، حتی اگر 3 لایه باشند کارائی مشابه ماسک های ان 95 دارند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ها و مراکز درمانی می توانند جزو مهمترین کانون های انتقال آلودگی باشند، ادامه داد: همکاران خوب و پرتلاش ما در مراکز ارایه خدمت سرمایه های ارزشمند انسانی کشور و استان هستند و حفاظت از این عزیزان در برابر بیماری را وظیفه خود و دیگر مسئولان می دانیم.

پاکزاد خاطرنشان کرد: با وجود کمبود اقلام حفاظتی در سطح دنیا، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تمام امکانات و ظرفیت برای تامین اقلام حفاظتی مورد نیاز کارکنان خود استفاده کرده است.
 


کد مطلب: 122850

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/122850/ماسک-سه-لایه-جراحی-بهترین-محافظ-برابر-کرونا

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir