کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر خبر داد؛

رهاسازی یک قطعه لاک پشت در طبیعت سیستان و بلوچستان

18 ارديبهشت 1399 ساعت 11:56

محمد انور هاشم زهی گفت: یک قطعه لاک پشت آسیایی توسط یکی از دوستداران محیط زیست منطقه به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر تحویل شد.


محمد انور هاشم زهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: پس از بررسی و بیومتری توسط کارشناسان این اداره و اطمینان از سلامت و توانایی بازگشت به طبیعت این لاک پشت در زیستگاهش در طبیعت رها سازی شد.

وی اضافه کرد: این گونه جانوری دارای ویژگی های ظاهری با سطح لاکِ پشتی به رنگهای متنوعی از قهوه ای روشن یک دست تا قهوه ای متمایل به زرد و به همراه نقوش قهوه ای تیره بر روی هر پولک و  لاک شکمی مشکی به همراه رگه های زرد و سر و دست و پا به رنگ قهوه ای متمایل به زرد، فک پایین به طور مشخصی تیره تر و ناحیه گردن به خصوص در انواع جوان تر روشن تر و سطح روی سر توسط پولک پوشیده شده  و دست و پا فیل مانند و انگشتان فاقد پرده هستند.

هاشم زهی ادامه داد: ۴ انگشت در دست دارد و فاقد برجستگی مخروطی شکلی بر روی ران پا است، این لاک پشت تخمگذار و در هر سال تا ۵ بار و در هر بار ۳ تا ۵ تخم می گذارد، این گونه در روز فعال و در ساعات گرم روز در زیر بوته ها و یا درون سوراخ ها به استراحت می پردازد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 123649

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/123649/رهاسازی-یک-قطعه-لاک-پشت-طبیعت-سیستان-بلوچستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir