کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

وزارت امور خارجه درباره سفیر آلمان انقلابی عمل کند/رفتار ناشایست با اسدی نتیجه دیپلماسی لبخند است

21 ارديبهشت 1399 ساعت 8:50

حسینعلی شهریاری گفت: پذیرفتن سفیر آلمان که دارای سابقه اطلاعاتی و جاسوسی است جای سوال دارد چرا وزارت امورخارجه هنگام معرفی این فرد به سوابق امنیتی وی دقت نکرده است.


شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس درباره حواشی سفیر آلمان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، بیان کرد: سفیر آلمان در گذشته نیروی امنیتی و اطلاعاتی آن کشور بوده است که این موضوع در بدو معرفی این فرد به عنوان سفیر از سوی وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: بسیاری از کشورها سوابق کاری سفرای خود را هنگام معرفی به کشور دیگر ارسال می کنند و وزارت امورخارجه آن کشور این سوابق را بررسی می کند و وزارت اطلاعات صلاحیت فرد و سابقه کاری وی را مورد بررسی قرار می دهد سپس به کشور مورد نظر اعلام می کنند که این سفیر می تواند در کشورش فعالیت کند یا خیر و در بسیاری از موارد اتفاق افتاده که افرادی به عنوان سفیر معرفی شده اند که کشور هدف آنها را نپذیرفته اند.

وی خاطرنشان کرد:متاسفانه در کشور ما نگاه خوشبینانه ای نسبت به کشورهای اروپایی وجود دارد و نمونه این نوع نگاه ، پذیرفتن سفیر آلمان با سابقه اطلاعاتی و جاسوسی است و جای سوال دارد چرا وزارت امورخارجه هنگام معرفی این فرد به سوابق امنیتی وی دقت نکرده است.

شهریاری تاکید کرد: عملکرد وزارت امور خارجه در این دولت در زمینه های مختلف از جمله برجام و یا واکنش به برخوردهای دولت های اروپایی با کشورما ،عملکردمثبتی نبوده است از ابتدا مدعی اعتباربخشیدن به پاسپورت ایرانی و بسیاری از شعارهای دیگر بودند که هیچ کدام تحقق پیدا نکرد.

وی اذعان کرد: علی رغم تاکیدات بر لزوم قاطعیت در مقابل اروپا و داشتن مواضع شفاف اما وزارت امورخارجه همیشه کج دار مریز عمل کرده و نتیجه مثبتی به دست نیامده است و رفتار ناشایست کشور آلمان با اسدالله اسدی نیز نتیجه دیپلماسی لبخند وزارت امورخارجه است و امیدواریم مجلس یازدهم بتواند به تراز انقلاب اسلامی مدنظر حضرت امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب برسد و آن را حفظ کند.

نماینده مردم زاهدان گفت:مجلس در چندماهی که این اتفاقات افتاده است به دلیل شیوع بیماری کرونا چندان فعال نبود و وزارت امور خارجه باید درباره اقدام دولت آلمان در تروریست خواندن حزب الله مواضع شفاف و انقلابی اتخاذ کند .

انتهای پیام/


کد مطلب: 123762

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/123762/وزارت-امور-خارجه-درباره-سفیر-آلمان-انقلابی-عمل-کند-رفتار-ناشایست-اسدی-نتیجه-دیپلماسی-لبخند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir