تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۳
وحید پورمردان، از نظارت مستمر حفاظت محیط زیست بر مدیریت اجرایی پسماندهای عادی شهری در استان خبر داد.
نظارت های زیست محیطی در راستای بهبود وضعیت مدیریت پسماند/قصور برخی از شهرداری ها در سیستان و بلوچستان محرز شد
وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با توجه به معضلات زیست محیطی و بهداشتی و مدیریت پسماند در استان اعم از حوزه سیستان و نیز حوزه بلوچستان و پیرو پیگیری های حقوقی و قضایی ارگان های ناظر، موضوع قصور برخی شهرداری ها در بعضی از شهرهای استان در رابطه با بحث مدیریت اجرایی پسماندهای عادی شهری، محرز شد.

وی افزود: به استناد ماده هفت قانون مدیریت پسماند با موضوع مدیریت اجرایی پسماندهای عادی در شهرها و حریم آنها بر عهده شهرداری ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: لذا دستگاه های نظارتی به استناد این ماده، موضوع معضلات زیست محیطی مدیریت غیراصولی پسماند را در مراجع قضایی طرح، و خواستار بهبود وضعیت مدیریت پسماند و رعایت استانداردهای مربوطه شدند.

پورمردان تصریح کرد: در این راستا تعدادی از شهرداری های شهرهای استان، ضمن احراز قصور در عملکرد و مقصر شناخته شدن، مکلف به رفع معضلات موجود در زمینه پسماند شدند.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت موضوع در همین رابطه، در صورت عدم رفع مشکلات موجود، طرح دعوی  قضایی تعدادی دیگر از شهرداری های استان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcb9ab80rhb55p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما