تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۸
رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

راسک؛ رکوردار گرمترین روزهای بهاری در کشور

اله بخش ریگی گفت: دمای هوای راسک به عنوان رکوردار گرمترین روزهای فروردین و اردیبهشت کشور بیش از پنج درجه سلسیوس کاهش یافت.
راسک؛ رکوردار گرمترین روزهای بهاری در کشور
اله بخش ریگی، رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون اذعان کرد: راسک با دماهای 44.7 و 49.4 درجه سلسیوس رکوردار بالاترین دماهایی است که طی 60 سال اخیر در فروردین و اردیبهشت ماه کشور در ایستگاه های هواشناسی ثبت شده است.

وی افزود: بر خلاف این شرایط امسال بیشینه دمای مطلق این شهر در فروردین و اردیبهشت ماه به ترتیب به 39.2 و 43.8 درجه سلسیوس رسید که بیش از پنج درجه خنک تر از گذشته است.

وی افزود: این  موضوع در حالی است که فروردین سال گذشته حداقل شش روز دمای هوا در این شهر به 40 درجه و بیشتر از آن رسید، اما امسال حتی یک روز هم دمای این ماه به 40 درجه سلسیوس نرسیده است.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با وجود این شرایط راسک در فروردین و اردیبهشت ماه حداقل 10 روز گرمترین شهر کشور بوده است.

ریگی با بیان اینکه فروردین امسال دمای هوای استان های کشور بین 1 تا سه درجه خنک تر از نرمال بوده است، خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی مدل های بلند مدت هواشناسی انتظار می رود میانگین دمای استان در سه ماه آتی حدود نیم درجه گرمتر از نرمال باشد.

وی تصریح کرد: به طور میانگین دمای هوای سیستان و بلوچستان در تابستان ها حوالی 30 درجه سلیسوس است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdch-knz623niwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما