تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۲
حسینعلی شهریاری گفت: برخی از اتباع افغان که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند نگران بودند که شاید به دلیل ورود غیرقانونی با آنها برخورد شود اما به صورت خانه به خانه در استان سمنان به آنها آموزش های لازم در پیشگیری از بیماری کرونا داده شد.
ارائه آموزش های خانه به خانه به اتباع مجاز و غیر مجاز در ایران/ خدمات بهداشتی و درمانی برای مهاجرین افغان رایگان است
به گزارش عصرهامون، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شستون بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایرانی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هیچ تفاوتی میان ایرانیان و اتباع خارجی وجود ندارد.

وی افزود: ارائه خدمات  بهداشتی و درمانی به اتباع افغان بستری شده در بیمارستان های ایران کاملا رایگان انجام می شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  حدود سه و نیم میلیون اتباع افغان در ایران حضور دارد که در طرح غربالگری بیماریابی کرونا قریب به دو میلیون و 600 نفر اطلاعات خود را جهت بررسی ارائه داده اند.

شهریاری اضافه کرد: برخی از اتباع افغان که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند نگران بودند که شاید به دلیل ورود غیرقانونی با آنها برخورد شود اما به صورت خانه به خانه در استان سمنان به آنها آموزش های لازم در پیشگیری از بیماری کرونا داده شد.

وی خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران خدمات بهداشتی و درمانی با توجه به مسائل اسلامی و شرعی حاکم در کشور هیچ تفاوتی میان ایرانی و افغان وجود ندارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی همواره سخنان بی ربط را بیان می کنند که نباید به گزافه گویی های آنها توجه کرد.

شهریاری در پایان اذعان کرد: اتباع افغانی برادران و خواهران مسلمان ما هستد و با توجه به اینکه امریکا در افغانستان برای آنها مشکلاتی را به وجود آورده است، مجبور به مهاجرت شده اند که ایران نیز طبق وظیفه اسلامی خود به آنها خدمات ارایه می کند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdch-mnzx23nixd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما