کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با هدف کاهش دغدغه کشاورزان در فصل برداشت؛

۶۰ دستگاه کمباین به ناوگان برداشت محصولات زراعی در سیستان وبلوچستان افزوده شد

27 خرداد 1399 ساعت 8:45

منصور محمدپور از افزایش ۶۰ دستگاه کمباین به ناوگان برداشت محصولات زراعی خبر داد.


منصور محمدپور، رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان در گفت و گو با عصرهامون گفت: برای سال جاری در صدد تامین ۶۰ دستگاه کمباین برای افزایش ناوگان برداشت محصولات زراعی هستیم تا در فصل برداشت کشاورزان دغدغه کمبود کمباین نداشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۶کمباین در استان وجود دارد که هم اکنون در امر برداشت غلات در شهرستان های خاش و سیستان فعال هستند این درحالی است که نیاز منطقه سیستان حداقل  ۸۵دستگاه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کار برداشت از نیمه اول فروردین در بلوچستان با حضور ۷۵دستگاه کمباین شروع شد، هم اکنون نیز ۱۲دستگاه کمباین در خاش و ۶۴دستگاه در سطح سیستان در حال برداشت هستند.

به گفته وی؛ طی سال گذشته علیرغم وجود تحریم ها، ۳۲۰دستگاه انواع تراکتور، ۱۲دستگاه کمباین و قریب ۱۵۰دستگاه انواع تیلر ودروگر از محل تسهیلات طرح توسعه وایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، ۲۲دستگاه انواع کارنده کشت مستقیم غلات با کمک های بلاعوض ۳۰تا ۵۰ درصدی تهیه ودر اختیار متقاضیان قرار داده‌ایم که این امر سبب افزایش ضریب مکانیزاسیون استان از ۱/۷۷به ۱/۸۹ اسب بخار در هکتار شده است.

محمدپور خاطر نشان کرد: جهت ارتقای شاخص های مکانیزاسیون در استان، ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان ومتقاضیان خرید ماشین آلات کشاورزی  پرداخت شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 125748

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/125748/۶۰-دستگاه-کمباین-ناوگان-برداشت-محصولات-زراعی-سیستان-وبلوچستان-افزوده

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir