کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد؛

پایش محیط زیست با ذره بین پژوهش دانشگاهی

27 خرداد 1399 ساعت 9:58

وحیدپورمردان گفت: وبینارهای سه روزه با مشارکت ادارات حفاظت محیط زیست و مراکز علمی کشور با هدف برنامه پایش محیط زیستی در چارچوب استاندارهای علمی به روز برگزار شد.


وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: این نشست سه روزه بصورت ویدئو کنفرانس با حضور ادارات حفاظت محیط زیست استان ها و معاونین پژوهشی دانشگاها و مراکز علمی کشور در زمینه تقویت و ساماندهی پایش محیطزیست در حوزه های محیط زیست دریایی، زیستگاه ها و محیط طبیعی و موضوع آلاینده ها و محیط زیست انسانی انجام شد.

وی افزود: در این وبینار سه روزه بر محور هایی همچون تقویت هم افزایی، تعامل و هماهنگی هر چه بیشتربرای فعالیت های مشترک با استفاده از ظرفیتهای مراکز علمی وفن آوری بحث و تأکید شد.

پورمردان ادامه داد: از جمله مباحث محوری مطرح شده می توان به تبیین برنامه پایش محیط زیست انسانی از قبیل هوا، انرژی و گرد و غبار، آب و خاک و مدیریت پسماند اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: از دیگر موضوعات مطروحه در وبینار سه روزه با مراکز علمی و دانشگاهی کشور می توان به تبیین برنامه پایش محیط زیست دریایی و تالاب ها و تبیین برنامه پایش محیط زیست طبیعی اشاره کرد.

پورمردان افزود: چارچوب برنامه های ارائه شده شامل، معرفی اجمالی حوزه فعالیت، بیان اهم چالشهای پایش محیط زیستی، خط مشی های سازمانی، برنامه ها و اولویتهایی با رویکرد تقویت و ساماندهی نظام پایش زیست محیطی با استفاده از توان و ظرفیت دانشگاهها، پارک های علم وفنآوری  پژوهشکده و ... می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 125759

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/125759/پایش-محیط-زیست-ذره-بین-پژوهش-دانشگاهی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir