تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۵
تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از راه های مهم محافظت بیشتر از بدن در مقابل بیماری ها به خصوص کرونا است. با مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی که در اینجا شرح داده شده است و رفتارهای سالم غذایی می توانید به خود و خانواده یتان کمک کنید که سیستم ایمنی قویتری داشته باشید.
برای پیشگیری از کرونا چگونه سیستم ایمنی خود را قوی نگه دارید؟
به گزارش عصرهامون به نقل از دفتر بهبود تغذیه جامعهبرای پیشگیری از کرونا چگونه سیستم ایمنی خود را قوی نگه دارید؟

 تقویت سیستم ایمنی بدن  یکی از راه های مهم محافظت بیشتر از بدن در مقابل بیماری ها به خصوص کرونا  است. با مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی که در اینجا شرح داده شده است و رفتارهای سالم غذایی  می توانید به خود و خانواده یتان کمک کنید که سیستم ایمنی قویتری  داشته باشید.

مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی :
مواد مغذی زیر در  تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارند و در انواع غذاها یافت می شود:
بتا کاروتن در غذاهای گیاهی مانند  میوه ها و سبزی های زرد و قرمز و نارنجی و سبز تیره ، اسفناج، هویج، انبه، کلم بروکلی و گوجه فرنگی، کدو حلوایی ، آلو ف زرد آلو خرمالو ، گرمک ، فلفل دلمه ای.

غذاهای سرشار از ویتامین C شامل مرکبات، انواع توت ها، خربزه، گوجه فرنگی، کیوی ،  فلفل و کلم بروکلی و انواع کلم.

ویتامین D که منبع اصلی آن نور خورشید است و در ماهی های چرب، زرده تخم مرغ و در شیر و سایر مواد غذایی غنی شده با ویتامین D نیز یافت می شود.

روی  از منابع حیوانی مانند گوشت و غذاهای دریایی و شیر و لبنیات بهتر جذب می شود. اما در منابع گیاهی مانند جوانه گندم، حبوبات و آجیل نیز وجود دارد.

آهن که میزان جذب آن در منابع حیوانی مانند انواع گوشت بیشتر است ولی در منابع گیاهی مانند حبوبات، انجیر ، تخم شربتی ، جگر ، مغز ها  و خشکبار ، خرما ، توت خشک و برگه های میوه مثل برگه زرد آلو  نیز وجود دارد.

برای افزایش میزان جذب آهن در منابع گیاهی بهتر است همراه با ویتامین C  که به طور طبیعی در سبزی و میوه ها وجود دارد مصرف شود.

پروبیوتیک ها باکتری های "خوبی" هستند که سلامتی را تقویت می کنند. درحال حاضر محصولات حاوی پروبیوتیک مثل ماست ، پنیر و دوغ حاوی این ماده در بازار موجود است.

پروتئین را از دو منبع حیوانی (کیفیت بالا) مثل شیر، ماست، پنیر ، تخم مرغ، گوشت، مرغ، غذاهای دریایی و گیاهی مانند، آجیل، دانه ها و حبوبات می توان تامین کرد.
انتهای پیام/ 
https://www.asrehamoon.ir/vdccmmqs12bqip8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها