تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰
داود شهرکی گفت: جهش تولید با حمایت از واحدهای تولیدی، توسعه معادن،حفظ وضع موجود اشتغال، رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در بخش‌های معدنی محقق می‌شود.
حمایت از صنایع و معادن؛ راهکار تحقق جهش تولید/ایجاد اشتغال پایدار در اولویت دولت قرار دارد
به گزارش عصرهامون، داود شهرکی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر که شب گذشته انجام شد، بیان کرد: توسعه معادن، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، توسعه واحدهای تولیدی و نظارت بر بازار از اولویت‌های این سازمان در سال جهش تولید است. 

وی با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد، افزود: پرداخت تسهیلات چهار و ٩ درصدی به واحدهایی که مشکل نقدینگی دارند و همچنین رفع موانع تولید از جمله سیاست‌های این سازمان در سیستان و بلوچستان است.

این مقام مسئول با بیان این که در سال جهش تولید حفظ روند تولید و اشتغال واحدهای صنعتی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: استارت طرح‌های جدید در کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر به عنوان صنعت مادر در این شهرستان، نوید دهنده رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان است. 

به گفته وی، واحد ریسندگی کارخانه بافت بلوچ با ماشین آلات مدرن امسال فعال شد که با تزریق منابع مالی دولت تلاش خواهیم کرد، واحد بافندگی آن نیز تا پایان سال به بهره برداری برسد. 

شهرکی با تاکید بر این که در کنار حمایت از تولید و حفظ اشتغال موجود نظارت بر بازار از دیگر اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان است، اذعان کرد: همکاری آحاد مردم در زمینه جلوگیری از تخلفات صنفی در سیستان وبلوچستان راهگشا است که انتظار می رود هم استانی ها گزارش های گران فروشی یا کم فروشی را به این سازمان اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه از اجرای پروژه شناسایی و پی جویی ظرفیت های معدنی حوزه دلگان در مساحتی بالغ بر ۱۵ درصد وسعت این شهرستان با پیشرفت 80 درصدی، افزود: می طلبد نشست های تخصصی با سرمایه گذاران به جهت شناساندن این ظرفیت ها بر گزار شود.

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان افزود: در راستای رونق تولید طی سال گذشته در ایرانشهر  یک واحد تولیدی در این شهرستان با ظرفیت تولید 10 هزار تن شیره خرما و ایجاد اشتغال 40 نفر احیا شد و به چرخه تولید بازگشت است.

وی بیان کرد: در شهرستان بمپور نیز با توجه به پتانسیل بالای استان در زمینه خرما، اجرای طرح تولید سرکه خرما در راستای تکمیل بخشی از زنجیره تولید نیاز به 20 میلیارد ریال اعتبار دارد که به دنبال تامین آن هستیم.

شهرکی تاکید کرد: با حمایت از تولید و سرمایه گذاری در این بخش اشتغال پایدار، امنیت، رونق اقتصادی ایجاد و تجارت نیز رشد خواهد کرد.

انتهای پیام/ 
https://www.asrehamoon.ir/vdchi6nzw23ni6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما