کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آغاز ثبت‌نام متقاضیان کسب و کارهای خانگی سیستان و بلوچستان در مسیر جهش تولید

11 شهريور 1399 ساعت 9:59

مهرداد جهاندیده از آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در سیستان وبلوچستان همزمان با سایر استان های کشور خبر داد.


مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفت (طرح ملی توسعه مشاغل خانگی) را در ۳۱ استان کشور با توجه به ضرورت توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی در دوران کرونا و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور گسترش دهد.

وی با بیان اینکه در استان نیز این موضوع با همکاری جهاد دانشگاهی انجام می شود و علاقه‌مندان باید در زمان مقرر در سامانه inhb.ir اقدام به ثبت نام کنند، افزود: ثبت‌ نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز شده و به مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

جهاندیده افزود: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه͏ های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت͏ های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرا از طریق نرم͏ افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، تاکید کرد: این طرح سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشور دارد و امیدواریم با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال "جهش تولید" باشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 129352

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/129352/آغاز-ثبت-نام-متقاضیان-کسب-کارهای-خانگی-سیستان-بلوچستان-مسیر-جهش-تولید

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir