کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در راستای تحقق شعار سال صورت گرفت؛

راه اندازی دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی در جنوب شرق کشور/اقتصاد خانوار و جهش تولید در سیستان و بلوچستان رونق می گیرد

16 شهريور 1399 ساعت 18:20

دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی در راستای تحقق شعار سال و رونق اقتصاد خانوار در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد.


به گزارش عصرهامون؛ مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در مراسم راه اندازی دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی این استان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن بررسی و شناسایی مزیت‌ ها و توانمندی‌ های مناطق، فاز دوم توانمندسازی و آموزش متقاضیان و مرحله سوم اتصال شاغلان خانگی به بازارها است.

وی افزود: با اجرای این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال آن است تا با توجه به ضرورت توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی در دوران کرونا و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور گسترش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: ثبت نام متقاضیان طرح توسعه ملی مشاغل خانگی از ۶ شهریورماه از طریق سامانه inhb.ir شروع شد و به مدت یک ماه (۶ مهرماه) ادامه دارد.

جهاندیده تاکید کرد: افراد متقاضی در طرح ملی مشاغل خانگی ابتدا باید خود دارای مهارت باشند زیرا در این طرح موضوعی مبنی بر آموزش وجود ندارد، همچنین در این طرح قرار بر ارائه مجوز یا تسهیلات نیست بلکه طرح توسعه مشاغل خانگی به دنبال تبدیل افراد به پیشران و افزایش درآمدزایی برای خانوارهاست.

به گفته وی، چنانچه صاحبان مشاغل خانگی به دنبال دریافت مجوز و تسهیلات هستند باید به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیرسامانه مشاغل خانگی مراجعه و اطلاعات خود را وارد کنند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: مهمترین ویژگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توجه به بازار یا همان تولید مبتنی بر بازار و توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام است.

جهاندیده افزود: توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات، بازنگری در رشته‌های قبلی مشاغل خانگی، توجه به رشته‌های نوین نظیر برنامه‌نویسی، تولید محتوا، مترجمی، ویراستاری، مشاوره، تولید انیمیشن و همچنین توجه به نقش و جایگاه نهادهای توسعه‌ای نظیر جهاد دانشگاهی در پیاده‌سازی برنامه‌ها و سیاست‌های قانونگذار از دیگر ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

اجرای طرح در 3 فاز 

منصور تاجری، رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان هم در این مراسم گفت: قرار است جهاد دانشگاهی مسئولیت پیاده‌سازی و اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را با کارفرمایی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی اجرا کند.

وی افزود: این طرح در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می‌شود که وظیفه مطالعات فاز اول طرح شامل نیازسنجی، مزیت‌سنجی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی به جهاد دانشگاهی محول شد و این نهاد پس از ثبت نام متقاضیان، مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 129520

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/129520/راه-اندازی-دبیرخانه-طرح-ملی-مشاغل-خانگی-جنوب-شرق-کشور-اقتصاد-خانوار-جهش-تولید-سیستان-بلوچستان-رونق-می-گیرد

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir