> آب و راه در اولویت پروژه های جهش تولید اعتبار 348 میلیاردی از محل هدفمندی یارانه ها برای سیستان و بلوچستان | عصر هامون
تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۹
مهرداد عرب اول گفت: عمده پروژه های جهش تولید سیستان و بلوچستان به 2 حوزه آب و راه اختصاص دارد.
آب و راه در اولویت پروژه های جهش تولید/ اعتبار 348 میلیاردی از محل هدفمندی یارانه ها برای سیستان و بلوچستان
مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: امسال به فرموده مقام معظم رهبری به جهش تولید مزین شده است که در همین راستا پس از بررسی هایی که در شورای برنامه ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شکل گرفت، 37 پروژه انتخاب و در قالب تفاهم نامه ای بین استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبادله شد. 
 
وی با بیان این که تعهد کردیم این پروژه ها را در راستای جهش تولید تامین اعتبار کنیم، ادامه داد: مقرر شد برای این 37 پروژه 348 میلیارد تومان اعتبار از ردیف 29 جدول تبصره 14 (هدفمندی یارانه ها) اختصاص یابد، این تفاهم نامه تیرماه مبادله و ابلاغ شد که تاکنون 20 درصد آن تخصیص یافته و به دستگاه های اجرایی ابلاغ و مبادله موافقت نامه شده است.
 
این مقام مسئول با بیان این که همچنین قرار شد 511 میلیارد تومان از محل کمک های فنی و اعتباری برای یارانه سود تسهیلات تامین شود، اضافه کرد: تعهد کردیم 277 میلیارد تومان از محل منابع استان تامین و 30 میلیارد تومان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع داخلی موسسات عامل کمک کنیم.
 
وی افزود: قرار شد 401 میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت های دولتی به پروژه ها اختصاص پیدا کند و حدود 37 میلیارد تومان هم سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
 
عرب اول با بیان این که عمده این پروژه ها در حوزه آب و راه است، اضافه کرد: سد کهیر به عنوان یکی از پروژه های مهم و کلیدی استان که با 85 درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل با مشکل اعتبار مواجه بود، در ردیف پروژه های جهش تولید قرار گرفته است.
 
به گفته وی، انتقال آب از پایین دست سد زیردان تا ابتدای پیرسهراب و بخشی از راه های مهم و مرزی از جمله خاش به سمت روتک به عنوان یکی از راه های مهم و کلیدی نیز جزو پروژه های جهش تولید این خطه است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این راستا با دقت و وسواس پروژه هایی انتخاب شد که در ارتقای شاخص های سیستان و بلوچستان موثر باشد.

انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdci5uaz3t1ap52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما