تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۷
هادی میرزایی گفت: ۷۶ نفر در بیمارستان تنفسی سینا بستری هستند و آمار مرگ و میر در کل منطقه سیستان نیز از مرز ۲۰۰ نفر گذشته است.
مرگ و میر بر اثر کووید 19 در زابل از مرز 200 نفر گذشت/مراسم عروسی دلیل افزایش عزاداری کرونایی
به گزارش عصرهامون؛ هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفت و گو با پایگاه خبری اوشیدا گفت: بعد از ایام محرم و صفر بسیاری از افراد اقدام به برگزاری مراسم عروسی کردند که همین امر در کنار افزایش مسافرت ها به سیستان از سایر نقاط کشور و استان باعث افزایش ویروس کرونا در این منطقه شده است.

وی افزود: مردم با برگزاری مراسم عروسی باعث افزایش مراسم عزاداری ناشی از مرگ و میر بیماران کرونایی شده اند که با وجود منع تجمعات باز هم  اقدام به برگزاری جشن عروسی می کنند.

میرزایی با بیان اینکه کل منطقه سیستان در وضعیت قرمز قرار دارد گفت: در 2ماه گذشته مردم استفاده خوبی از ماسک داشتند، اما اکنون آمار استفاده از ماسک به شدت کاهش یافته که همین امر نیز یکی از دلایل افزایش بیماری کرونا در منطقه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل خاطرنشان کرد: تجمع افراد بدون ماسک در نانوایی ها و مراکز توزیع کالاهای تعاونی در این روزها هم یکی از مهمترین دلایل افزایش آمار ابتلا به کرونا است.

وی بیان کرد: ۷۶ نفر در بیمارستان تنفسی سینا بستری هستند و آمار مرگ و میر در کل منطقه سیستان نیز از مرز ۲۰۰ نفر گذشته است.

میرزایی گفت: از شهروندان تقاضا می شود با توجه به در پیش بودن فصل زمستان موارد بهداشتی را رعایت کنند، بدون ماسک هرگز به بیرون از منزل نروند و فاصله اجتماعی خود را با افراد حفظ کنند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcefw8zvjh8xpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما