کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پی انعقاد تفاهم نامه با بنیاد برکت صورت گرفت؛

گامی بلند برای رونق اقتصاد خرد در جوامع محلی جنوب شرق کشور/ 155 نفر در سیستان به شغل پایدار دست یافتند

13 دی 1399 ساعت 11:56

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال که تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت به امضا رسیده است، گام های بزرگی در راستای رونق اقتصاد خرد در جوامع محلی جنوب شرق کشور برداشته شد.


ادریس دینارزهی، مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: زابل و نیمروز از شهرستان‌های پیشتاز در پرداخت تسهیلات از محل منابع تفاهم نامه این صندق با بنیاد برکت است و به‌ طور میانگین روزانه به 10 نفر تسهیلات پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در این تفاهم نامه تلاش شده تا بیشتر کسب و کارها در روستاها باشد، افزود: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات در نیمروز و زابل  برای راه اندازی و پرورش دام سبک و سنگین است و تاکنون در مجموع 155 نفر در این شهرستان ها به شغل پایدار رسیدند.

وی ادامه داد: منطقه سیستان، پیش از خشکسالی های 2 دهه گذشته، یکی از قطب های تولید گوشت قرمز کشور بود و اکنون صندوق کارآفرینی امید در تلاش است تا بتواند این صنعت را احیا کند تا هم زمینه اشتغال روستانشینان سیستان فراهم  و هم دوباره شرایط برای صادرات گوشت قرمز به استان های دیگر ایجاد شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: میزان تسهیلات پرداختی از محل این تفاهم نامه در زابل و نیمروز تاکنون بیش از 4 میلیارد و چهارصد میلیون تومان است که با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است.
 
دینارزهی اضافه کرد: به جز دامداری، شغل های دیگری همچون قالی بافی، پرده بافی، پرورش طیور و مشاغل خدماتی هم در این تفاهم نامه با دریافت تسهیلات ایجاد شده است.

وی با اشاره به تعامل بسیار خوب بنیاد برکت در تحقق اهداف این تفاهم نامه افزود: در تلاش هستیم تا اقتصاد خرد را در جوامع محلی و محروم این استان به رونق برسانیم تا جمعیت روستایی پایدار بماند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 133725

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/133725/گامی-بلند-رونق-اقتصاد-خرد-جوامع-محلی-جنوب-شرق-کشور-155-نفر-سیستان-شغل-پایدار-دست-یافتند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir