تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶
توسعه کشت های گلخانه ای زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه سیستان شد.
کشت توت فرنگی گلخانه ای با سوددهی بالا در سیستان/اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات است
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از اوشیدا؛ با توجه به تحریم ظالمانه آمریکا کارآفرینی و تولید محصولات ایرانی این روزها به یک اصل و الویت برای افراد جامعه تبدیل شده است.

در شمال سیستان و بلوچستان که عمدتاً شغل مردم کشاورزی و دامداری است برخی از افراد به کشت محصولات گلخانه ای روی آورده اند،کشاورزی در گلخانه علاوه بر ایجاد اشتغال در روستاها می تواند محصولاتی را تولید کند که در آن محل تاکنون کشت نمی شده است.

کاشت توت فرنگی برای اولین بار در روستای یوسف اسلام، دستاورد اجرای طرح های گلخانه ای است.

حجت الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه شهرستان هیرمند که اقدام به کشت این محصول کشاورزی کرده است در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: این محصول کشاورزی در کل منطقه سیستان برای دومین بار و در این روستا برای بار اول است که به زیر کشت رفته است.

وی افزود: از آنجایی که کیفیت توت فرنگی برداشت شده بسیار بالا است می تواند به کشت این محصولات در مقدار بالا امیدوار بود.

امام جمعه هیرمند خاطرنشان کرد: این محصولات کشاورزی در یک گلخانه ۵۴۰ متری در یک روستا به زیر کشت رفته است که علاوه بر اشتغالزایی در این منطقه توانسته محصول با کیفیتی را روانه بازار کند.
 
وی با بیان اینکه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد انتظار و تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: مسئولان باید برای تحقق این اهداف، عزم خود را جزم کنند.

وی ادامه داد : برترین سرمایه اقتصاد نیروی انسانی است و باید امیدوار باشیم با همین سرمایه فضا برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهیا شود.

امام جمعه هیرمند افزود: اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفا بخش اقتصاد کشور باید به نحوی اجرایی شود که هیچ فشاری بر طبقات ضعیف جامعه و اقشار آسیب پذیر وارد نشود.

گزمه اظهار کرد: باید کارشناسان برای تحقق اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن شاخص‌های تعیین شده توسط مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کنند و طرحی را برای اجرا به دولت بدهند تا گامی در جهت این امر مهم برداشته شود.

این خطیب جمعه تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که دشمنان کشور نمی‌توانند خدشه ای به آن وارد کنند آن را نابود کنند و به طور قاطع انقلابی در مقابل جنگ نرم اقتصادی استکبار جهانی است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdks0f9yt0sj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما