تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۰
مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان:

330 هزار تن کالا از بازارچه های کهک و جالق صادر شد

مبین علی میر گفت: از ابتدای امسال 330 هزار تن کالا از 2 بازارچه مرزی کمک و جالق سراوان به پاکستان صادر شده است.
330 هزار تن کالا از بازارچه های کهک و جالق صادر شد
مبین علی میر، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: از ابتدای امسال 330 هزار تن کالا از 2 بازارچه مرزی کمک و جالق سراوان به پاکستان صادر شده است.

وی بیان کرد: به رغم تعطیلی بازارچه های مرزی از این میزان 284هزار تن از بازارچه مرزی کهک و 46 هزار تن از طریق جالق به پاکستان صادر شده است.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: از این بازارچه ها دام سنگین از جمله شتر وارد سیستان و بلوچستان می شود و می تواند در تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور نقش داشته باشد.

وی بیان کرد: چنانچه در یک سری تصمیمات اتخاذ شده در کشور به ویژه تعهدات ارزی بازنگری شود، بازارچه های مرزی آمادگی دارند در خصوص تامین گوشت، برنج و نهاده های دامی نقش آفرینی کنند و صادرات از طریق آن ها به بیش از چهار میلیارد دلار خواهد رسید.

میر گفت: بازارچه مرزی کهک در صادرات کالا از سیستان و بلوچستان بسیار موثر است و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان از گمشاد در حوزه افغانستان تا ریمدان در حوزه پاکستان فعال است و اغلب صادرات به پاکستان از طریق این مرزها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی پیشتاز بوده و از هشت بازارچه استان هفت مورد فعال است و "پسابندر" هم در دهه فجر افتتاح می شود.

انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcdzo0fsyt0sk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما